ایکس باکس به طور مداوم در تلاش است تا با پلی استیشن 5 در نسل فعلی مطابقت داشته باشد. از نظر سهم بازار، کنسول سونی مزیت آشکاری دارد و این پیشرفت در مناطقی از جهان مانند اروپا بیشتر به چشم می خورد.
طبق گزارش ها، این شرکت بازاریابی خود را در اروپا، آسیا و خاورمیانه کاهش داده است. رئیس بازاریابی ایکس باکس اروپا، خاورمیانه و آفریقا تایید کرده است که مایکروسافت بودجه محدودی را برای بازاریابی در این مناطق از جهان اختصاص خواهد داد.
مطمئناً بازاریابی یکی از کلیدهای موفقیت هر کنسولی محسوب می شود. با این حال، این بخش نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد، به همین دلیل است که این شرکت ها میلیون ها دلار را صرف کمپین های تبلیغاتی می کنند.
ایکس باکس سعی کرده در هر نسل، به ویژه در مناطق اروپایی، فروش خوبی داشته باشد. به گفته مایکل فلت، این شرکت در این زمینه ها وارد رقابت سختی با پلی استیشن می شود.
او گفت که سونی پول زیادی را برای بازاریابی پلی استیشن خرج می کند، در حالی که مایکروسافت این کار را برای ایکس باکس انجام نداده است. مایکل فلت وضعیت فعلی را آشفته توصیف می کند:
ما بودجه رسانه ای هنگفتی نداریم، بنابراین باید برای بودجه ای که احتمالاً در جای دیگری هزینه می شود بجنگیم.
حتی اگر فلت گزارش های اخیر را نادیده گرفته است، اظهارات او ممکن است راحت تر پذیرفته شود. با بودجه بازاریابی محدود، ایکس باکس ممکن است بالاخره تصمیم گرفته باشد که بازاریابی در چنین زمینه هایی را متوقف کند.
اخیراً گفته شد که دیگر نیازی به کنسول برای تجربه بازی های ایکس باکس نیست. این اعلامیه از طریق دو آگهی آمازون انجام شد و میتوان دید که توجه مایکروسافت به ایکسباکس در حال کاهش است.
بازاریابی ایکس باکس در اروپا، خاورمیانه و آسیا ممکن است در حال کاهش باشد. در حال حاضر فروش کنسول مایکروسافت در آمریکا بهتر بوده و شرایط آن در ژاپن نسبت به نسل قبل کمی بهتر شده است.
حتی با وجود تسلط پلی استیشن، عجیب است که مایکروسافت بازاریابی در مناطقی مانند اروپا را نادیده می گیرد.