طبق گفته های GameSpot ، سیاست های ناپایدار مایکروسافت و تیم مدیریت بازی اکوسیستم Xbox را در معرض خطر قرار دادند.

Xbox یک بحران هویت عالی را پشت سر می گذارد. موج اخیر اخراج مایکروسافت ، که تقریباً 2.5 ایستگاه شغلی را از بین برده است ، تأیید این مشکل بود. بخش Xbox یکی از قسمت هایی بود که تا حد زیادی تحت تأثیر این تنظیم قدرت قرار داشت. اگرچه گفته می شود این اقدامات برای کاهش هزینه ها و اطمینان از موفقیت انجام شده است ، اما این اقدامات باعث از بین رفتن اعتماد به نفس و خوبی هایی می شود که برند از موفقیت های قبلی به دست آورده است.
اگر به این دلیل نگاه کنیم ، به نظر می رسد که در دهه گذشته ، Xbox به خوبی عمل نکرده است. خریدهای بزرگ شرکت و مدیریت نادرست استودیوها ، انتشار بازی ها با مشکلات مختلف یا تأخیر ، لغو پروژه ها و بسته شدن تیم ها. البته این بدان معنا نیست که Xbox در Xbox موفق نشده است ، اما ضبط Xbox با پروژه های لغو شده در سالهای اخیر پر شده است و تیم ها حل شده اند.
حال اگر به جنبه های مختلف این وضعیت نگاه کنیم ، Xbox به وضوح با چالش های بسیاری روبرو است. بررسی تیم های Xbox Game Studios ، بخش انتشار داخلی مایکروسافت ، نشان می دهد که آخرین اخراج منجر به بسته شدن ابتکار عمل و لغو کامل تاریکی شد. تیم توسعه استودیو تور 10 به عنوان یکی از اصلی ترین توسعه دهندگان مجموعه Forza نیز به شدت کاهش یافته است. استودیوهای نادر ، که در Everwild کار می کردند و در عین حال از بازی آنلاین Sea of Thieves پشتیبانی می کردند ، پس از اخراج در وضعیت بدتری قرار دارد.
خسارت اصلی ناشی از این تغییرات مداوم احتمالاً به تیم ها و کارمندان وارد خواهد شد. پس از خرید Zenimax Media ، مایکروسافت در سال 2 دو استودیوی Arkane Austin و Tango Gameworks را بست. پس از خرید Blizzard ActiveVision ، عکسهای دیگری را دیدیم که تیم های مختلف را برچیده و یک بازی بلیزارد را لغو کردند. در حقیقت ، با خرید مجموعه های عظیمی مانند Zenimax Media و Activision Blizzard ، عملکرد Xbox مجبور شد تغییر بسیار مثبتی ایجاد کند ، اما این وضعیت را بدتر کرد.

این خریدها مجبور بودند وضعیت شرکتهای تابعه Xbox را بیشتر تثبیت کنند و تعداد بازی های موجود در این سکو را افزایش دهند ، اما این طور نیست. البته برخی از استودیوها ، مانند ابسیدین ، به طرز معجزه آسایی در این شرایط قرار گرفتند ، اما استودیوهای دیگری مانند آرکان آستین چندان خوش شانس نبوده اند. در این شرایط ، بازیکنان و توسعه دهندگان مجروح می شوند. حال این سؤال پیش می آید ، اگر همه با این مشکلات روبرو شوند ، پس چه کسی دقیقاً از Xbox سود خواهد برد؟
انگیزه پشت چندین مورد از این خریدها قطعاً تقویت سرویس بازی است. از زمان راه اندازی آن در طول سال 2 ، این سرویس مشترک مرکز برند Xbox بوده و به بزرگترین عامل در بخش بازی این شرکت در طول سال ها تبدیل شده است. مایکروسافت پس از مشکلات اولیه با کنسول Xbox One ، راه حلی را دید که می تواند اکوسیستم خود را بازسازی کند و از بزرگترین و کوچکترین مخاطبان اطمینان حاصل کند. این سرویس حتی در توسعه بازی های مستقل و خالص نقش داشته است.
اما رشد بازی با مشکلات همراه بود و پول زیادی را حفظ کرد ، اگرچه Xbox می گوید که این سرویس سودآور است. اگرچه سرویس بازی برای توسعه تعداد مشخصی از پروژه ها مفید است ، اما بسیاری از توسعه دهندگان تشخیص داده اند که این سرویس به تیم ها و پروژه ها آسیب می رساند. این روند نشان می دهد که Xbox همیشه در یک مسیر ناشناخته قرار دارد که به نظر نمی رسد به زودی تغییر کند و توسعه دهندگان باید در مورد آینده خود در این اکوسیستم تصمیمات دشواری بگیرند.
اگر اخراج اخیر را به عنوان علامت در نظر بگیریم ، به نظر می رسد که مسیر Xbox برای آینده است ، اما می تواند با رویکرد قبلی بسیار متفاوت باشد. کریستوفر دراینگ از بازی بازی نیز آن را تأیید کرد. او می گوید Xbox که ما می دانیم مرده است.
