تد پرایس ، بنیانگذار و مدیرعامل سابق بازی های Insmaniac ، از تصمیم استودیو برای تمرکز بر بازی ها و تاریخ های پلت فرم منحصر به فرد ، صحبت از هزینه بالای توسعه و راه حل های ممکن برای استودیو صحبت کرد.

اگرچه استودیوی بازی های Insmaniak در پروژه های چند نفره مانند فیوز تجربه ای دارد ، اما واضح است که برای ساختن بازی ها به یک بازی منحصر به فرد و بر اساس داستانهایی مانند Spider-Man و Ratchet & Clank بهتر عمل می کند. آخرین بازی هایی که این استودیو ساخته شده یا در دست ساخت است ، مانند Wolverine Marvel ، همه روی تجربه بازی منحصر به فرد تمرکز می کنند. این به دلیل تصمیم همه اعضای استودیو برای تمرکز بر تاریخ متمرکز بر تاریخ بود.
تد پرایس اخیراً در مصاحبه با پرونده بازی اعلام شده است:
تیم ما در بازی های Insmaniak تصمیم گرفته است تا روی بازی های اکشن مبتنی بر تاریخ با شخصیت های جذاب تمرکز کند ، که ما هم اکنون انجام می دهیم.
قیمت همچنین به بازی های گذشته و تولید شده از استودیو مانند Spyro و Ratchet & Clank اشاره شده است و گفت که استودیوی سونی خریداری شده است:
وقتی پلی استیشن 4 وارد بازار شد ، برای تیم ما مشخص شد که واقعاً جایی است که ما به آن تعلق داریم.

در طول سال 2 ، در طی یکی از بزرگترین نفوذهای اطلاعاتی در تاریخ بازی های ویدیویی ، بودجه 2 میلیون دلار برای Marvel's Spider-Man 2 فاش شد. بر خلاف نظرات منفی برخی از فعالان در صنعت بازی ، قیمت TED هزینه فزاینده توسعه بازی را به عنوان یک مشکل دائمی نمی بیند و اعلام می کند:
من این را به عنوان سایر چالش هایی که در پنج سال گذشته با آنها روبرو شده ایم می بینم. همیشه راه حل ها وجود دارد.
با توجه به قیمت ، Insmaniac و سایر استودیوها می توانند آنها را از زمان خارج کنند. وی افزود:
سوال اصلی این است که چگونه آماده عمل به روشی خلاقانه و حل مشکلات است. معمولاً اولین قدم برای شناسایی مشکل با دقت و پرسیدن است: چرا ساخت یک بازی بسیار گران است؟ آیا این به روشی که تصمیم می گیریم یا چگونه بازی را انجام دهیم مرتبط است؟ آیا ابعاد پروژه ها هزینه ها را افزایش می دهد؟
این مشکلات اغلب پیچیده است ، اما برای تیم های توسعه مانند Insmaniac مهم است که این مشکلات را به طور کامل شناسایی کرده و راه حل های واقعی را برای آنها پیدا کنند. نه تنها این که بگوییم “هزینه ها هنوز در حال افزایش است” ، که معنی ندارد.
آخرین چیزی که در این باره می توان گفت: حل مسئله تیم Insmaniak یک لذت است و آنها از این چالش ها استقبال می کنند.
آخرین استودیوی Insmaniak ، Marvel Spider-Man 2 ، کمی برای رایانه های شخصی منتشر شده بود ، و با وجود انتقادات فراوان از انتشار ، تخمین های فروش خوب بازی در فروشگاه Steam. فروش کلی این بازی نیز از 5 میلیون نسخه گذشته فراتر رفته است.