سالها اعتقاد بر این بود که Dark Souls 2 ضعیفترین بازی در سری Soulsborn است، زیرا توسط هیدتاکا میازاکی کارگردانی نشده است. اما ظاهرا خود میازاکی نظر دیگری دارد.
در مصاحبه ای با IGN، از میازاکی در مورد Dark Souls 2 و ارتباط آن با Elden Ring که هر دو طراحی جهان باز هستند، سؤال شد. به نظر می رسد که میازاکی به این بازی بسیار افتخار می کند و معتقد است که از آن زمان تاکنون تأثیر زیادی روی بسیاری از پروژه های FromSoftware داشته است. میازاکی گفت:
شخصاً فکر می کنم Dark Souls 2 پروژه بسیار خوبی برای ما بود و بدون آن نمی توانستیم ارتباطات و ایده های زیادی داشته باشیم که به توسعه و ادامه کل مجموعه کمک کند.
این را نمی توان مناقشه کرد. حتی مخالفان Dark Souls 2 نیز باید اعتراف کنند که DNA آن اثر را می توان در طراحی عناوینی مانند Sekiro و البته Elden Ring یافت.
میازاکی همچنین معتقد است که تجربه با کارگردانانی غیر از خودش مثمر ثمر بوده است. در حالی که کارگردانان Dark Souls 2 Tomohiro Shibuya و Yui Tanimura به دلیل رویکردشان مورد انتقاد قرار گرفته اند، میازاکی معتقد است که قرار دادن Soulsborn در دستان دیگری این کار را انجام داد:
این به ما اجازه داد تا انگیزه ها و ایده های متفاوتی داشته باشیم که در غیر این صورت به ذهنمان نمی رسید. احتمال زیادی وجود دارد که در آینده مسئولیت اجرای دیگر بازی های Sulzborn را به افراد دیگر واگذار کنیم.
جای تعجب نیست که میازاکی دیدگاه مثبتی نسبت به Dark Souls 2 دارد. اگرچه او کارگردان نیست، اما به عنوان سرپرست در توسعه بازی شرکت کرد. در حالی که بیشتر انتقادها بر عدم کارگردانی میازاکی به عنوان کارگردان متمرکز است، برای او عجیب است که بازیای را که مستقیماً نظارت میکرد زیر سوال ببرد.
با این حال، میازاکی دیگر علاقه زیادی به نظارت ندارد. در حالی که او مسیری را که شیبویا و تانیورا در Dark Souls 2 انتخاب کرده اند دوست دارد، به نظر نمی رسد از نقش ناظر لذت ببرد. او نقش خود را به عنوان سرپرست در Dark Souls 2 یک پشیمانی کوچک میداند و اشاره میکند که ترجیح میدهد در بسیاری از پروژهها کارگردانی کند.
نظرت راجع به آن چیست؟