سونی در ادامه پاسخ خود گفت که Game Pass در طول 5 سال گذشته حدود 60 تا 70 درصد از بازار خدمات اشتراک جهانی را به خود اختصاص داده است. بر اساس گزارش ها، حجم این بازار در برزیل حتی بیشتر است و بین 70 تا 80 درصد از خدمات اشتراک رایانه های شخصی Game Pass است. سونی تخمین می زند که ساخت رقیبی برای سرویس اشتراک مایکروسافت، حتی با سرمایه گذاری قابل توجه، چندین سال طول می کشد.
اگر عناوین AAA PlayStation 5 را روی سرویس های اشتراکی عرضه کنیم، احتمالاً باید سرمایه مورد نیاز برای آنها را کاهش دهیم که منجر به افت کیفیت عناوین شخص اول می شود و این برای ما مهم است.
بازی های شخص اول سونی از زمان عرضه پلی استیشن 5 تا حد زیادی موفقیت آمیز بوده اند، اما به نظر می رسد Game Pass به عنوان یک تهدید بزرگ در نظر گرفته می شود. در صورت تایید خرید اکتیویژن بلیزارد، مشخص نیست که این سرویس چگونه توسعه خواهد یافت. اما در هر صورت، سونی مصمم است تا با توجه به محبوبیت بینظیر این سری، عناوین Call of Duty را روی کنسولهای پلیاستیشن عرضه کند.
در حال حاضر، خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت توسط نهادهای نظارتی مختلف در سراسر جهان در دست بررسی است. اخیراً، رگولاتور برزیلی تمام اسناد مربوط به فرآیند بررسی را منتشر کرده است که شامل پاسخهای شرکتهایی مانند سونی، یوبیسافت و برادران وارنر میشود. در حوزه مشکلات متعدد یکی از این موضوعات، سرویس اشتراک Xbox، Game Pass است که تا ژانویه 2022 بیش از 25 میلیون عضو دارد.
اگرچه سونی ظاهراً از Game Pass انتقاد کرده است، اما ایده جدیدی از این شرکت نیست. هیروکی توتوکی، مدیر مالی سونی پس از رونمایی از پلی استیشن پلاس جدید گفت:
در پاسخ به رگولاتور برزیلی، سازنده پلی استیشن 5 گفت که سرویس Game Pass 60 تا 70 درصد از بازار خدمات اشتراک در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.
پاسخ سونی جالب است. به نظر می رسید که خدمات اشتراک با عناوینی رقابت می کند که باید یکباره خریداری می شدند. با این حال، گفته می شود که قیمت های اولیه پایین خدمات اشتراک می تواند برای رقابت مضر باشد زیرا ناشران باید این عناوین را بفروشند تا سرمایه خود را جبران کنند. همچنین به نظر می رسید که این موضوع می تواند کیفیت بازی ها را پایین بیاورد و به مشتری آسیب برساند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری