بلزینسکی ادامه داد که زمانی که فرنچایز Gears of War به مایکروسافت فروخته شد، فیل اسپنسر، رئیس ایکسباکس، تنها کسی بود که با او تماس گرفت تا نظر او را جویا شود.
در حال حاضر، ائتلاف بر روی چندین پروژه کار می کند. گزارش ها حاکی از آن است که این استودیو در حال کار بر روی یک مجموعه بازسازی شده از سه گانه اصلی این مجموعه، مانند Halo: The Master Chief Collection است.
Cliff Bleszinski، طراح اصلی سهگانه Gears of War، اخیراً گفت که Epic Games قبل از فروش آن به مایکروسافت نمیدانست با این فرنچایز چه کند.
کلیف بلزینسکی که طراح اصلی سه بازی اصلی Gears of War بود، اخیراً گفت که در آن زمان، Epic Games دقیقاً نمیدانست با فرنچایز Gears of War چه کند. در مصاحبه ای با IGN، Bleszinski گفت که پس از ترک برخی از چهره های کلیدی Epic، استودیو نمی دانست سری Gears of War را کجا ببرد و در نهایت آن را به مایکروسافت فروخت:
مایکروسافت و The Coalition از زمانی که کنترل این سری را به دست گرفتند، در مجموع عملکرد خوبی داشتند. با این حال می توان گفت این سریال هنوز به اوج سه گانه اصلی نرسیده است. شرکتهایی مانند Gears of War 4، Gears 5 و Gears Tactics نقدهای مثبتی دریافت کردهاند و نتایج تجاری خوبی کسب کردهاند. بنابراین می توان گفت که این فرنچایز حداقل در حال حاضر از سلامت خوبی برخوردار است.
فکر میکنم وقتی طراح گیمپلی، من و تهیهکننده اصلی استودیو را ترک کردیم، اپیک گیمز نمیدانست با این فرنچایز چه کند. مدتی است که آنها یک بازی جدید منتشر کرده اند، با این حال آنها در حال رشد بودند و نیاز به درآمد داشتند حتی اگر هدف خاصی از فرنچایز نداشتند.
پس از سلطنت در دوران ایکس باکس 360، فرنچایز تیراندازی سوم شخص Gears of War مایکروسافت و اپیک گیمز وارد دوره افول شد که در نهایت با انتقال مالکیت این فرنچایز از اپیک گیمز به مایکروسافت به پایان رسید. در نهایت، استودیوی انحصاری مایکروسافت، The Coalition، مسئولیت تبلیغ این فرنچایز را بر عهده دارد.