به این ترتیب به نظر می رسد که طرفداران از سبک و سیاق سه بازی قبلی Assassin’s Creed یعنی Origins، Odyssey و Valhalla به اندازه کافی لذت برده اند که باعث شد یوبی سافت به ساخت Mirage بپردازد.
طرفداران Assassin’s Creed به Ubisoft کمک کردند تا دنیای کوچک Assassin’s Creed Mirage را بسازد. آقای Stéphane Boudon، مدیر خلاقیت بازی، در مصاحبه ای جدید با GamesRadar گفت که هنگام ساخت Assassin’s Creed Mirage، آنها به چندین گروه مختلف گوش دادند و اولویت اول صدای طرفداران بود:
Odyssey، Origins و Valhalla همگی بازیهای خوبی هستند که نوید ماجراجویی حماسی در فانتزی قوی را میدهند. در میان طرفداران، ما درخواست هایی برای داستان شخصیت محورتر بر اساس فرنچایز Assassin’s Creed شنیده ایم. ما به این ایده وصل شدیم و این شروع این پروژه بود.
Assassin’s Creed Origins که در سال 2017 منتشر شد، تفاوت زیادی با نسخه های قبلی سری Assassin’s Creed داشت. بازی بسیاری از عناصر سری Assassin’s Creed را که از اولین بازی از طریق Syndicate در این فرنچایز حضور داشتند کنار گذاشت و ساختار نقش آفرینی بیشتری را انتخاب کرد. با این حال، حتی پس از انتشار Origins، Odyssey و Valhalla که جهان های بزرگ تری داشتند و این مورد باعث آزار بسیاری از طرفداران شد.
میراژ نوعی ادای احترام به اولین Assassin’s Creed است. البته زمانی که Altair اولین گام ها و سری Assassin’s Creed را برداشت، دنیای کوچک تری لازم بود. اما به نظر می رسد میراژ به عمد چنین ساختاری را انتخاب کرده است. این بازی در دنیایی مشابه اتفاق می افتد و ما را به بغداد در قرن سیزدهم و خاورمیانه می برد. علاوه بر این، فرقه Assassins اهمیت بسیار بیشتری در داستان دارد.
Assassin’s Creed Mirage در حال حاضر برای پلتفرم های Xbox Series X/S، PlayStation 5، Xbox One، PlayStation 4 و PC در دسترس است.