به نظر می رسد افزایش هزینه های توسعه بازی های AAA و زمان مورد نیاز برای کار بر روی آنها باعث شده است که ناشران در آینده عرضه این عناوین را کاهش دهند.
اگر فکر می کنید تعداد بازی های بزرگ کمتر از قبل شده است، احتمالا باید خود را برای بدتر شدن اوضاع آماده کنید. استفان توتیلو، روزنامهنگار صنعت بازی، گزارشی را در سایت Game File منتشر کرده و توضیح میدهد که مایکروسافت، نینتندو، سگا و اسکوئر انیکس همگی نشان دادهاند که در آینده باید سرعت انتشار عناوین اصلی خود را افزایش دهند. دلیل این اقدام در گزارش مذکور افزایش هزینه بازی ها است و مایکروسافت نیز اخیرا در مصاحبه ای به این موضوع اشاره کرده است.
علاوه بر این، شانتارو فوروکاوا، مدیرعامل نینتندو اخیراً در گزارش فصلی این شرکت به موضوع افزایش هزینههای ساخت بازی پرداخته است و سگا در آخرین گزارش سه ماهه خود گفته است که افزایش هزینههای ساخت بازی برای کار و طولانیمدت توسعه بازی مشکل بزرگی است. اسکوئر انیکس همچنین اعلام کرد که از سیاست تمرکز بر کیفیت بر کمیت پیروی خواهد کرد.
میتوان تصور کرد که این موضوع برای سایر ناشران بازیهای ویدیویی نیز صادق است. سونی در اوایل سال جاری اعلام کرد که یک بازی اصلی در فرنچایز محبوب پلی استیشن تا آوریل 2025 منتشر نخواهد شد.