بر اساس بیانیه ای که به کارگردان بازی Final Fantasy VII Rebirth نسبت داده شده است، دنباله آن طوری طراحی می شود که مردم چه تجربه ای از بازی اصلی داشته باشند یا نه، از آن لذت ببرند. اسکوئر انیکس در نظر داشت بازی Final Fantasy VII Remake را در دو قسمت به جای سه قسمت عرضه کند. در مصاحبه ای با Famitsu، تتسویا نومورا، کارگردان خلاق و یوشینوری کیتاسه، تهیه کننده بازی، توضیح دادند که تیم سازنده برای مدتی مطمئن نبودند که چند قسمت برای بیان کل داستان نیاز دارند.
جشن روز جهانی بازی محبوب و معروف Final Fantasy VII به طور رسمی در ژاپن برگزار شد و خبرهای خاصی را به همراه داشت.
قسمت بعدی از سه گانه Final Fantasy 7 Remake با عنوان Final Fantasy 7 Rebirth به زودی منتشر خواهد شد. همانطور که در جریان Final Fantasy 7 25th Anniversary Stream سال گذشته تایید شد، قسمت 2 قرار است در زمستان امسال برای پلی استیشن 5 منتشر شود.
این جشن به مناسبت سالگرد عرضه این بازی برای اولین کنسول پلی استیشن برگزار شد. این بازی تا سال 2022 نزدیک به 14 میلیون نسخه فروخته است. یوشینوری کیتاسه، کارگردان Final Fantasy VII نظرات خود را در این روز در یک پست به اشتراک گذاشت:
تحریریه ICTNN شبکه خبری31 ژانویه 1997، روزی که Final Fantasy VII منتشر شد، نه تنها روز مهمی برای سری فاینال فانتزی بود، بلکه روزی بود که تلاش های طولانی ما نتیجه داد. یادم میآید که تحت تأثیر سرعت سرسامآور پیشرفت فناوری بازیهای ویدیویی قرار گرفتم، اما در عین حال رویای چیزهای بزرگی برای آینده داشتم. این روز را همیشه در قلبم به یاد خواهم داشت.