در طول هفته گذشته، ما به بررسی Bungie و شرایطی که منجر به اخراج گسترده و تاخیرهای متعدد شد، ادامه دادیم. نتیجه اطلاعات جدیدی برای ترسیم تصویر واضح تر است. با Gymfa همراه باشید.
پس از مکالمه طولانی با شخصی که اطلاعات داخلی مفیدی در مورد وضعیت فعلی دارد، یافتههای جدیدی در مورد نحوه اخراج، نحوه واکنش کارکنان از آن زمان، و وضعیت Destiny 2 و بسته توسعه آن، The Final Shape، به دست آمده است.
این مقاله همه آنچه را که در این هفته اتفاق افتاد و آنچه در پیش است را پوشش می دهد، اگرچه ما مطمئناً نمی توانیم صحت کامل این اطلاعات را در حال حاضر تضمین کنیم.
اخراج ها:
1. مدیریت شرکت تاکید می کند که تمامی اهرم های جایگزین برای جلوگیری از اخراج کارکنان در نظر گرفته شده و پس از آن این تصمیم گرفته شده است. وقتی کارمندان پرسیدند که آیا یکی از اهرمهای مورد بحث، پاداش اجرایی است، به آنها پاسخ داده شد که نه، در شرکت اینطور نیست.
به روز رسانی: پس از انتشار خبر فوق، Bungie در پاسخ گفت که مدیر عامل شرکت، پیت پارسونز و برخی دیگر از مدیران اجرایی قبلا بخشی از پاداش سالانه خود را از دست داده اند. اما تا دیروز، کارکنان از اتفاقات رخ داده مطلع نشده بودند. مجموع جوایز از دست رفته نیز مشخص نیست.
2. در داخل، هیچ کس واقعاً سونی را در این مورد سرزنش نمی کند، حتی مدیریت استودیو. به برخی از کارمندان گفته شد که با عملکرد فعلی Destiny 2، اگر شرکت توسط سونی خریداری نشود، خود استودیو در صورت مستقل ماندن در خطر خواهد بود.
3. جو بلکبرن، کارگردان Destiny 2، به عنوان یکی از مقصران این اتفاق شناخته نمی شود، اما این مشکل را نمی توان به همه کارکنان استودیو تعمیم داد. مسلماً عده ای مقصر هستند که این شرایط را ایجاد کرده اند.
4. ساختمان جدید گران قیمت یک پروژه جداگانه بود و احتمالاً در زمان برنامه ریزی و شروع آن باعث صرفه جویی در مشاغل نمی شد. به همین ترتیب، 1.2 میلیارد دلاری که برای پاداش کارکنان در نظر گرفته شده بود، تا حد زیادی برای مسائل دیگر (ساخت و تکمیل پروژه، خرید مجدد سهام بانجی توسط کارکنان و غیره) هزینه شد. در این مورد، در آن زمان بودجه ای برای جلوگیری از اخراج وجود نداشت.
5. تغییر در هزینه های ساخت بازی در طول زمان، تخمین درآمد امسال را تا حدودی معقول می کند، بنابراین بله، کاهش درآمد 45 درصدی قابل توجه است، اما برای شرکت قابل پیش بینی بود. بسته الحاقی Lightfall فروش بسیار خوبی داشت، اما اندکی بعد، استودیو شاهد کاهش واقعی و آسیب زا در تعامل و هزینه بازیکنان بود.
6. کارکنان در حال حاضر به شدت از مدیریت عصبانی هستند و اغلب آن را آشکارا در جلسات بیان می کنند. در خصوص پرداخت پاداش ها وعده ها و قول هایی داده شد اما نتیجه ای نداشت. علاوه بر این، کسانی که این همه وعده داده بودند، در شرکت ماندند، اما کسانی که منتظر پاداش خود بودند، اخراج شدند. واقعیتی که بر هیچکس پوشیده نیست و کارمندان را آزار داده است.
تاخیر در بسته اضافی فرم نهایی:
1. شایعات حاکی از آن است که سازندگان می خواهند The Final Shape نه تنها به خوبی Forsaken یا The Taken King باشد، بلکه بسیار بهتر از آنها باشد. بنابراین آنها DLC را به منظور دریافت بازخورد “خوب” از بازیکنان اصلاح می کنند. به گفته این استودیو، بسته الحاقی The Final Shape را باید به عنوان کلید تغییر اوضاع در نظر گرفت.
2. طبق گزارشها، کمپین و ویژگیهای The Final Shape حتی در وضعیت فعلی خود (بدون نیاز به تاخیر و غیره) هنوز کاملاً ثابت هستند، اما توسعهدهندگان قصد دارند این کار را حتی بیشتر از این هم انجام دهند، زیرا استودیو همچنان نگران مشکلات احتمالی است. بله، حتی با تاخیر.
شرایط فرانشیز عمومی سرنوشت:
1. برخی از تیم جدید PvP Strike تحت تأثیر اخراجها قرار گرفتهاند، اما با این وجود پیشرفت قابلتوجهی تاکنون در بخش نقشهها حاصل شده است و مطمئناً نباید آنها را رها کرد. (به روز رسانی: شنیدهایم که تیمهای مسئول امنیت بازی نیز به شدت تحت تأثیر این تنظیمات قرار گرفتهاند.
2. به دلیل اخراج و تاخیر، هنوز هیچ تغییر قابل توجهی در برنامه های بلند مدت Destiny 2 به کارکنان اعلام نشده است. هیچ برنامه ای برای حذف پشتیبانی از Destiny 2 در سطوح قبلی آن وجود ندارد. همچنین اطلاعات جدیدی در مورد برنامه های بلندمدت فرنچایز از جمله چیزی مانند Destiny 3 وجود ندارد.
3. جلسات زیادی درباره خریدهای درونبرنامهای برگزار شده است و بسیاری از توسعهدهندگان درخواست کاهش آنها را داشتهاند، اما همیشه به آنها گفته میشود که «با توجه به قیمت بالای Destiny، تراکنشهای خرد ضروری هستند و شکایت از موارد جدید همیشه نیست. منعکس کننده واقعیت . ” “.
کارت های رویداد ممکن است قدیمی به نظر برسند، اما هنوز هم فروش خوبی دارند. تعجب خواهید کرد که چند نفر هنوز لوازم جانبی قدیمیتری را خریداری میکنند که فکر میکنیم باید تا به حال رایگان میبودند.
4. هدف نهایی این شرکت این است که Bungie به یک استودیوی چند IP با بازی های متعدد و جریان های درآمدی متعدد تبدیل شود. بنابراین، حتی اگر ماراتن موفقیت آمیز باشد، هیچ برنامه ای برای مهاجرت دسته جمعی تیم Destiny به ماراتن وجود ندارد. تیم و کنار گذاشتن حق رای دادن.
همه موارد فوق نشان می دهد که آنچه در Bungie اتفاق می افتد تا حد زیادی به استودیو مربوط می شود و حداقل تاکنون هیچ مدرکی دال بر دخالت سونی در برنامه های بلندمدت خود برای اوراق بهادار خدمات محور وجود ندارد. اگرچه بدیهی است که ما نمی دانیم چه تصمیماتی در بالاترین سطوح مدیریتی گرفته می شود.
خلق و خوی عمومی اکثر افرادی که در بانجی مانده اند، حالتی از خشم، غم و ترس است. عصبانیت از نحوه رسیدگی به اخراجها، ناراحتی از اینکه چه کسی رفته است، ترس از اینکه اخراجهای بیشتری در راه است و اساساً هیچکس احساس امنیت نمیکند. با این حال، اعتماد زیادی به بسته الحاقی The Final Shape وجود دارد و ما صمیمانه امیدواریم که بازیکنان از آن لذت ببرند.
به نظر می رسد همه تاکید دارند که The Final Shape یا Destiny را به اوج خود باز می گرداند یا یک شکست تاریخی را برای فرنچایز مورد بحث رقم می زند. اطلاعات بیشتری در مورد اتفاقاتی که ممکن است در قسمت های بعدی بیفتد وجود ندارد، اما واضح است که هدف استودیو در حال حاضر این است که “تعداد بازیکنان و درآمد شرکت بهتر شود و IP های جدیدی مانند Marathon منتشر شود.”
این قطعاً برای کسانی که شغل خود را از دست داده اند و همچنین کسانی که باقی مانده اند، زمان بسیار دشواری است. اگر بازی های عرضه شده در آینده خوب باشند، اوضاع بهتر خواهد شد، اما اگر تنها هدف استودیو بازگرداندن بازیکنان و کاهش هزینه ها باشد، وضعیت فعلی مسیر را بسیار دشوارتر می کند. من فکر می کنم وابستگی همه چیز به بسته الحاقی The Final Shape خطرناک است، در نهایت خواهیم دید.
از حمایت و توجه شما صمیمانه تشکر می کنم.
نظرت راجع به آن چیست؟