مارک سرنی، مهندس ارشد و طراح کنسول های PS5، PS4 و PS5 Pro، ماه گذشته در پایان سمینار فنی PS5 Pro، کمی در مورد آینده و کنسول نسل بعدی پلی استیشن که احتمالا PS6 نام خواهد داشت صحبت کرد. ، اما در رسانه ها بازتاب زیادی نداشته است.
سرنی توضیح داد که چگونه کنسول ها و سخت افزارهای بازی بین نسل ها در سه زمینه تکامل می یابند:
- پردازش شطرنجی که روش سنتی پردازش بازی هاست و به اندازه پردازنده گرافیکی و رم گره خورده است و جای پیشرفت زیادی ندارد.
- درمان Ray Tracing، که به گفته سرنی، پیشرفت های قابل توجهی را به همراه داشته است، اما هنوز جای بیشتری برای بهبود و نتایج بهتر وجود دارد.
- یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، که سرنی میگوید در ابتدای راه خود هستند و سونی اکنون میخواهد بیشتر روی آنها تمرکز کند.
سرنی توضیح میدهد که یادگیری ماشینی بهتر و مقیاسبندی بهبود یافته با معماریهای سختافزاری بهینهتر همراه است، و در حالی که PSSR در PS5 Pro بسیار خوب است، سونی هنوز به حد مطلوب نرسیده است.
سرنی در ادامه خاطرنشان می کند که کنسول نسل بعدی پلی استیشن با همکاری AMD با نام رمز AMETHYST با دو هدف اصلی ساخته می شود: 1- معماری ایده آل و بهینه تر برای یادگیری ماشین و 2- ایجاد CNN با کیفیت بالا برای خروجی بصری بهتر. .
سرنی در طول سخنرانی خود همچنین اعلام کرد که طراحی و ساخت هر کنسول پلی استیشن تقریباً 4 سال زمان می برد. این برای PS5 و PS5 Pro صادق بود. اگر پروژه AMETHYST اخیرا شروع شده باشد، باید منتظر کنسول PS6 در سال 2028 باشیم.