CD Projekt Red Studios می گوید که فناوری Witcher 4 با موتور غیر واقعی 5 نه تنها برای خودش مفید است بلکه می تواند مشکلات موتور را در سراسر صنعت حل کند.

موتور Unreal Engine 5 از زمان معرفی آن واکنش های مختلفی را افزایش داده است. از یک طرف ، گرافیک های نفس گیر را ارائه می دهد و از طرف دیگر ، عملکرد فنی نامناسب آن ، بازی های خاصی را عملاً غیر جذاب ساخت. اما به نظر می رسد CD Projekt Red اوضاع را تغییر می دهد. به گفته CDPR ، اگرچه صحبت در مورد آینده بازی های آنها هنوز خیلی زود است ، اما فناوری هایی که در Witcher 4 توسعه می دهند نه تنها به نفع استودیو خواهد بود ، بلکه این می تواند برای کل صنعت بازی مفید باشد.
بسیاری بر این باورند که CDPR استودیویی است که احتمالاً می تواند مشکلات موتور غیر واقعی 5 را حل کند ، و این اعتقاد از عملکرد فنی اخیر Witcher 4 در وضعیت غیر واقعی غرق شده است. در مصاحبه ای با GamesRadar ، جان هرمانوویچ ، مدیر تولید فنی بازی Witcher ، در مورد فناوری مورد استفاده در نسخه ی نمایشی اخیر و تأثیر آن در پروژه های بعدی CDPR مانند Cyberpunk 2 مورد سؤال قرار گرفت.
انتقال موتور قرمز CD Projekt که به Unreal اختصاص داده شده است ، فرصت های زیادی را برای ما فراهم می کند. تیم توسعه همچنین این موتور را بهینه می کند. این نه تنها به نفع پروژه های آینده CDPR خواهد بود بلکه تأثیر مثبتی بر کل صنعت خواهد داشت. تمام دارایی های مورد استفاده در این نسخه ی نمایشی فنی در واقع برای پیشرفت فناوری طراحی شده اند و این پیشرفت به نفع همه فعالان این زمینه خواهد بود.
این خبر در شرایط فعلی بسیار امیدوار کننده است. از آنجا که تقریباً تمام بازی های ساخته شده با موتور غیر واقعی 5 ، حتی در تجهیزات قدرتمند ، در قاب و روزنامه های جدی کاهش می یابد. بسیاری از مهمترین ویژگی های تجربه بازی هنوز به درستی اجرا نشده است. اما بر اساس نسخه ی نمایشی ارائه شده توسط CD Projekt Red of Witcher 4 ، به نظر می رسد که این مشکل برطرف شده است. نسخه ی نمایشی بر روی نسخه استاندارد PS5 کار می کند و با وجود گرافیک فوق العاده آن ، این بازی با 2 تصویر در ثانیه و کاملاً صاف انجام شد که در سایر بازی های ساخته شده با موتور غیر واقعی مشاهده نشده است.