با این حال، شایعه شده است که سونی در سال 2023 حدود 30 میلیون پلی استیشن 5 تولید خواهد کرد. اگر این شایعه درست باشد، بعید به نظر می رسد که سونی با وجود امکان تنظیم نرخ فریم که می تواند مشکلات بیشتری را ایجاد کند، تولید پلی استیشن 5 بیشتری را آغاز کند. لازم به ذکر است که رفع مشکل مذکور و انجام هماهنگی های لازم ممکن است چندین سال به طول انجامد.
کسانی که اخبار فناوری را دنبال میکنند میدانند که با ابر مبتنی بر مرورگر سونی، تاخیر ورودی تصویر میتواند برای سونی مشکلساز باشد. به خصوص که مکانیسم بررسی و تنظیم فوق از چندین فریم بافر استفاده می کند و اگر بازی به تنهایی با مشکل اجرا مواجه شود، در نهایت شاهد تاخیرهای بیشتری در عملکرد آن خواهیم بود.
با محبوب شدن نرخ فریم بالا در بین گیمرها، فناوری هایی مانند FreeSync برای جلوگیری از پاره شدن فریم به روش های مختلف توسعه یافت. با این حال، داشتن چندین انتخاب مختلف می تواند کاربر معمولی را کمی سردرگم کند.
سونی اخیراً ویژگی نرخ فریم متغیر (VRR) را به پلی استیشن 5 اضافه کرده است. این ویژگی نرخ فریمی را که کنسول به صفحه نمایش میفرستد با نرخ تازهسازی صفحه هماهنگ میکند و پاره شدن تصویر را به حداقل میرساند و گیمپلی را روانتر میکند. اکنون، به نظر می رسد سونی قصد دارد یک گام فراتر برود و فناوری خود را حتی کارآمدتر کند.
سونی پتنت جدیدی به ثبت رسانده است که از فرآیند تنظیم نرخ فریم جدید برای رقابت با فناوریهای G-Sync و FreeSync استفاده میکند.
همانطور که در توضیحات بالا ذکر شد، گاهی اوقات میتوان کل فرآیند بررسی و تنظیم را به یک همکار برون سپاری کرد. مشکلی که احتمالا به اختراع سخت افزار چند کارته سونی مربوط می شود. البته در توضیحات این دو اختراع، کارکردها و موقعیت های متفاوتی برای آنها ذکر شده است، اما مهندسان سونی قطعا امکان استفاده همزمان از دو اختراع مذکور را برای انجام یک کار در نظر گرفتند.
ثبت اختراع سونی که به تازگی منتشر شده است، نشان می دهد که ویژگی نرخ فریم متغیر پلی استیشن 5 در آینده به روز خواهد شد. همچنین در این لیست مکانیسم جدیدی برای تنظیم نرخ فریم قابل مشاهده است که طبق توضیحات آن از افت فریم در گیم پلی جلوگیری می کند. فرآیند این مکانیزم بدین صورت است که ابتدا تصاویر رندر شده توسط کارت گرافیک بررسی می شوند. سپس، اگر نوسان نرخ فریم هدف تشخیص داده شود، تعمیر می شود. همچنین از آنجایی که فناوری مذکور از Frame Buffer استفاده می کند، شباهت اندکی بین آن و G-Sync انویدیا وجود دارد.