به نظر می رسد Rockstar در حال سرمایه گذاری و اولویت بندی ray tracing به عنوان یک ویژگی گرافیکی کلیدی در بازی جهان باز آینده خود، GTA VI است.
این خبر بر اساس مجموعه ای از اطلاعیه های استخدام برای پست های مختلف برنامه نویسی گرافیکی در سایت لینکدین منتشر شده توسط Rockstar Games است. در آگهیهای شغلی ذکر شده است که نامزدهای منتخب در حالت ایدهآل باید تجربه استفاده از رابطهای برنامهنویسی مدرن ردیابی پرتوهای بلادرنگ، از جمله DXR و NVX را داشته باشند.
جای تعجب نیست که Rockstar بر روی ray tracing به عنوان یک ویژگی گرافیکی اصلی برای GTA 6 تمرکز کرده است. این استودیو قبلاً این فناوری را در نسخه نسل بعدی بازی GTA 5 آزمایش کرده بود. نسخه های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S از سایه ها پشتیبانی می کنند. اشعه ها و بازتاب ها با ردیابی
GTA 6 بدون شک این ویژگیها را از این هم فراتر خواهد برد و تریلر معرفی بازی قبلاً به استفاده از نورپردازی جهانی با ردیابی پرتو و بازتابهای ردیابی پرتو اشاره کرده است. با توجه به قدرت ردیابی پرتوهای محدود کنسول های نسل فعلی، به احتمال زیاد شاهد ترکیبی از SSR و بازتاب های از پیش تعیین شده در کنار ردیابی پرتو خواهیم بود.