بخش سرگرمی های تعاملی سونی احتمالاً در حال آماده شدن برای استفاده از معماری ARM در کنسول نسل بعدی است.
یک آگهی شغلی برای سمت توسعهدهنده نرمافزار در بخش سرگرمیهای تعاملی سونی منتشر شده است که نشان میدهد این شرکت در تلاش است تا برنامههای طراحی شده برای کنسولهای فعلی را روی کنسولهایی با معماریهای مختلف کار کند. به طور خاص، لازم است اطمینان حاصل شود که تعداد زیادی از بازی های توسعه یافته برای کنسول پلی استیشن بر روی سیستمی با معماری جدید اجرا می شوند.
از الزامات این نقش می توان به مهارت های برنامه نویسی C/C++، آشنایی با آخرین معماری های پردازنده، تجربه توسعه زبان اسمبلی برای معماری ها، درک تکنولوژی JIT/AOT، آشنایی با چارچوب بازی سازی در موتورهای بازی مانند Unity و Unreal Engine اشاره کرد. بوده است
نیاز به اجرای بازی های پلی استیشن در معماری های مختلف را می توان به چندین موقعیت نسبت داد. یکی از سناریوهای احتمالی این است که بخش سرگرمی سونی قصد دارد بازی های شخص اول خود را با استفاده از معماری ARM به پلتفرم های تلفن همراه منتقل کند. سناریوی دیگر می تواند این باشد که شرکت قصد دارد یک PSVR ایجاد کند که مانند Oculus Quest به طور مستقل با چیپست ARM کار کند. محتمل ترین سناریو را می توان تلاش سونی برای استفاده از معماری ARM در کنسول نسل بعدی دانست.
به طور کلی، به نظر می رسد که سونی قصد دارد بازی های پلی استیشن 4 و 5 را بر روی دستگاهی اجرا کند که مبتنی بر معماری X86 نیست. یکی دیگر از گزینه های قابل پیش بینی برای پلی استیشن 6 یک SoC مبتنی بر ARM شبیه به نینتندو سوییچ یا موبایل است. بر اساس سایر اسناد فاش شده، معماری مذکور احتمالا در کنسول بعدی ایکس باکس استفاده خواهد شد.