سازندگان بازی Horizon Forbidden West از استودیو گوریلا گیمز می گویند که پورت این اثر روی کنسول پلی استیشن 4 بسیار سخت بوده و تقریبا مجبور شده اند بخشی از محتوای بازی این نسخه را حذف کنند.
بازی Horizon Forbidden West یکی از عناوینی است که قدرت بصری فوق العاده کنسول پلی استیشن 5 را به خوبی به نمایش گذاشته است.اما بسیاری فراموش کردند که این اثر روی پلی استیشن 4 نیز منتشر شده است.به گفته سازندگان Guerrilla Games، پورتینگ این بازی به کنسول نسل هشتم سونی کار آسانی نبود و حتی مجبور شدند برخی از محتوای آن را حذف کنند.
به گزارش GamesIndustry.biz، چند نفر از اعضای تیم گوریلا گیمز اخیراً در مورد بازی نقش آفرینی جهان باز Horizon Forbidden West در Develop: Brighton که رویدادی متمرکز بر جامعه بازی سازی است، صحبت کردند. این بازی جزئیاتی را در مورد چگونگی تلاش استودیو برای شکستن محدودیتهای فنی نسخه قدیمی پلیاستیشن 4 ارائه کرد. او گفت که ویژگی پرواز که بازیکنان پس از اتمام بازی به آن دست می یابند، تقریباً به طور کامل از نسخه پلی استیشن 4 حذف شده است.
بسیاری از پیشرفت های بازی نسبت به نسخه اول شامل اضافه شدن دو لایه اکتشاف زیر آب و هوایی بود. این موارد از نظر فنی بسیار بسیار سخت بود. تقریبا تا آخرین لحظه بود که نمی دانستیم می توانیم قابلیت پرواز را در نسخه پلی استیشن 4 قرار دهیم یا خیر. ما فکر کردیم، “آیا باید همه این قابلیت ها را از بازی حذف کنیم؟” این یک فاجعه بود، اما ما تمام تلاش خود را کردیم. ما رمزگذاران را قربانی خدایان کرده ایم.
آنجی اسمتس، رئیس سابق استودیو و تهیهکننده سابق گوریلا گیمز که اکنون بهعنوان مدیر استراتژی توسعه استودیو پلیاستیشن کار میکند، گفت که تیم توسعه تمرکز خود را برای ارائه نسخه پلیاستیشن با بهترین کیفیت ممکن گسترش داده است. انجامش خیلی سخت بود
Michiel van der Leeuw، CTO بازی Gorilla Games جزئیات بیشتری را ارائه کرد. او گفت استودیو باید تلاش کند تا Horizon Forbidden West برای PS4 و PS5 یکسان به نظر برسد، در حالی که هنوز واضح است که نسخه PS5 بسیار بهتر به نظر میرسد.
ما بر کیفیت اصرار داشتیم زیرا میدانستیم این بازی باید بسیار بهتر از سایر بازیهای PS4 باشد، اما در عین حال میخواستیم که به طور قابل توجهی روی PS5 بهتر باشد. ما می خواستیم هر تصویر متمایز باشد. در بازی، ابرها، پوشش گیاهی، پارچه، پوست وجود داشت و ما باید به همه این عناصر نگاه می کردیم و می دیدیم که چه کاری می توانیم انجام دهیم. چون اگر تصویری داشتیم، همیشه باید تشخیص میدادیم که متعلق به کدام نسخه است و فکر میکنم توانستیم این کار را انجام دهیم.
مشکل این بود که ما یک بازی برای PS4 ساختیم که من به آن افتخار می کنم، اما سپس آن را روی PS5 به گونه ای بهبود دادیم که بسیاری از مردم فقط می خواستند آن را روی کنسول نسل نهم سونی تجربه کنند و آن را نمی خواستند. تا اینکه بیرون آمد در دسترس است، فرصت پخش آن را از دست ندهید.
این موارد باعث شد تا بسته الحاقی Horizon Forbidden West: Burning Shores به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 عرضه شود. پیش از این Mathijs de Jonge، کارگردان این بازی اشاره کرده بود که امکان اجرای نبرد نهایی بسته الحاقی روی پلی استیشن 4 وجود نخواهد داشت. به حافظه و قدرت پردازش زیادی نیاز دارد.