قبل از انتشار Middle-earth: Shadow of Mordor در سال 2014، Monolith Productions در حال آماده شدن بود تا مسیری بسیار متفاوت از پروژه اولیه خود را در پیش بگیرد.
این تیم در حال کار بر روی یک بازی بتمن بر اساس سه گانه به کارگردانی کریستوفر نولان بود که با نام Project Apollo شناخته می شود. بازی مورد بحث یک عنوان بتمن کاملاً جهان باز بود که در قلب شهر گاتهام قرار داشت و دارای طیف گسترده ای از مکانیک های مخفی کاری و مبارزاتی بود که از بازی های Arkham الهام گرفته شده بود و بعداً در Earth Middle: Shadow of Mordor بر روی “Nemesis System” ساخته شد. مورد استفاده قرار گرفت. به تازگی تصاویر و گیم پلی کوتاهی از بازی به لطف SpideyRanger در توییتر منتشر شده است. SpideyRanger محتوا را با استفاده از منابع مختلف از جمله نمونه کارهای توسعه دهندگان گردآوری کرد و سپس آن را با طرفداران به اشتراک گذاشت.
از بتمن تا ارباب حلقه ها
در یک سری از نظرات، توضیح داده شد که برادران وارنر، ناشر نهایی Middle-earth: Shadow of Mordor، با ایده اجرای موازی دو فرنچایز بتمن مخالف بود. البته هنوز یک سال از انتشار Shadow of Mordor نگذشته بود که Arkham Knight منتشر شد. نه تنها این، بلکه گزارش شده است که مشکلاتی برای دریافت “تایید نولان” در مورد برخی از طرح های پیشنهادی پروژه آپولو با استفاده از مدل هایی از فیلم های شوالیه تاریکی وجود دارد. این اولین بار نیست که ما با چنین محتوایی آنلاین مواجه می شویم. اما این قطعا یکی از بهترین نمونه های چرخه توسعه بازی لغو شده است که تا به حال دیده ایم.
این بازی می تواند به یک محصول تاریخی و خاطره انگیز تبدیل شود. به خصوص که قرار بود برای اولین بار از سیستم Nemesis استفاده کند. این سیستم شخصیت بازیکن را به دشمنان یادآوری می کند و باعث تکامل NPCها می شود. این باعث ایجاد رنجش می شود و از طریق آن دشمنان نحوه مبارزه شما را یاد می گیرند. به طور معمول، تغییرات را بر اساس درگیری های قبلی ایجاد می کند. خوشبختانه سیستم مورد بحث در بازی Wonder Woman Monolith Productions که هم اکنون در حال توسعه است، استفاده خواهد شد.