اسناد فاش شده نشان می دهد که پایگاه کاربران PS5 به طور مداوم زمان بیشتری را صرف تجربه عناوین تک نفره کرده است.

افشای گسترده Insomniac Games در ماه گذشته ویرانگر بود. بیش از 1.3 میلیون فایل داخلی توسط هکرهای باج افزار به سرقت رفته و از طریق اینترنت به اشتراک گذاشته شده است. این افشاگری جزئیات زیادی را در مورد بازیهای زیادی که این استودیو برای چند سال آینده برنامهریزی کرده است، فاش کرد، در حالی که دادههای داخلی پلیاستیشن و بنچمارکهایی که در دسترس عموم قرار نگرفتهاند را نیز به اشتراک گذاشت.
حجم اطلاعات دزدیده شده آنقدر زیاد است که با گذشت تقریبا یک ماه هنوز اخبار جدیدی در مورد آن دریافت می کنیم. این داده ها هنوز توسط مردم استخراج می شود و کسانی که آن را از نزدیک مطالعه کرده اند، اعدادی را یافته اند که نشان می دهد بازی های تک نفره و چند نفره در سه سال پس از عرضه PS5 چگونه عمل کرده اند. همانطور که توسط یکی از کاربران توییتر با نام کاربری FunkyClam به اشتراک گذاشته شده است، کنفرانس فروش داخلی سونی در فوریه 2023 نشان داد که کاربران PS5 به طور قابل توجهی زمان بیشتری را صرف بازی های تک نفره نسبت به عناوین چند نفره می کنند.
در یک اسلاید خاص، کل ساعتهایی که بازیکنان PS5 برای بازی کردن ماه به ماه صرف کردهاند، فهرست شده است و طبق این اسلاید، هر ماه از زمان عرضه کنسول، دارندگان PS5 بیشتر وقت خود را صرف بازیهای تک نفره کردهاند. به طور معمول، بیش از 50 درصد از تجربیات ماهانه عناوین تک نفره هستند و این درصد در برخی از ماه ها مانند دسامبر 2022 (آذر 1401) به 59 می رسد. 20 درصد از زمان گیمرها صرف عناوین چندنفره رایگان و 21 درصد برای بازی های چندنفره ای می شود که به اشتراک پلی استیشن پلاس نیاز دارند.
اسلاید دیگری وجود دارد که تحلیل مشابهی را انجام می دهد. این اسلاید از هر دو پایگاه کاربران PS5 و PS4 استفاده می کند، اما نتایج هنوز مشابه هستند. به عنوان مثال، تا فوریه 2023 (بهمن 1401)، کاربران PS5 و PS4 مجموعا 3.6 میلیارد ساعت بازی کرده اند که شامل 2.4 میلیارد ساعت در عناوین تک نفره، 914 میلیون ساعت در بازی های رایگان و 595 میلیون ساعت می شود. این هزینه صرف عناوین چند نفره ای می شود که به اشتراک پلی استیشن پلاس نیاز دارند.
ایجاد یک مدل سرویس محور موفق که بتواند کاربران را برای مدت طولانی نگه دارد، کاری نیست که بسیاری از توسعه دهندگان و ناشران موفق به انجام آن شده باشند – در واقع، اکثر آنها تلاش کرده اند و شکست خورده اند – اما بازی های چند نفره، طبیعتاً، چنین هستند. معمولاً توسط تعداد زیادی از افراد و برای مدت زمان قابل توجهی بازی می شود. شاید تعجب برخی را جلب کند که بازیهای تکنفره همچنان در میان کاربران پلیاستیشن محبوبتر هستند، اما به هر حال، پایگاه کاربران پلیاستیشن بهطور سنتی ترجیح دادهاند که تجربههای تکنفره را ترجیح دهند.
نظرت راجع به آن چیست؟ لطفا در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید.


