بر اساس یک گزارش جدید، فروش بازیهای موبایل و رایانههای شخصی در سال گذشته کاهش داشته است، در حالی که فروش بازیهای کنسولی روند صعودی داشته است.
کنسول ها و پلتفرم رایانه شخصی هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند. برخی از کاربران کنسول ها را برای دسترسی آسان و برخی دیگر رایانه های شخصی را ترجیح می دهند. با این حال، به نظر می رسد که مخاطبان کنسول در سال گذشته علاقه بیشتری به خرید بازی داشته اند. طبق یک گزارش، فروش بازیهای رایانههای شخصی در سال 2023 کاهش مییابد، در حالی که فروش بازیهای کنسول افزایش مییابد.
وال استریت ژورنال اخیرا ویدیویی را منتشر کرده است که در آن توضیح می دهد که چرا ایکس باکس در جنگ کنسول شکست خورد. این منبع نموداری را نشان میدهد که هزینههای مصرفکننده برای رایانههای شخصی و کنسولها را در طول سالها نشان میدهد. شایان ذکر است که با وجود اینکه بازار بازی های رایانه های شخصی در اکثر مواقع از نظر فروش وضعیت خوبی داشته است، در سال گذشته با کاهش فروش مواجه بوده و از طرفی فروش بازی بر روی کنسول در سال گذشته افزایش یافته است. این اتفاق با وجود کاهش فروش کنسول در ماه های اخیر رخ می دهد.
یکی از دلایل اصلی فروش کم بازی های رایانه شخصی، مدت زمانی است که گیمرها برای آزمایش عناوین مختلف صرف می کنند. در این پلتفرم، بسیاری از بازیکنان ترجیح میدهند بازیهای چندنفره و رقابتی مانند Counter-Strike 2، Valorant و همچنین برخی از عناوین دیگر را که در کنسولها موجود نیستند، کشف کنند.
دلیل دیگر ممکن است سهولت و سادگی کار با کنسول ها باشد. در رایانه های شخصی، وجود چندین فروشگاه و اتصالات لانچر و همچنین مشکلات نصب و بهینه نبودن برخی بازی ها، روند کلی تجربه را برای برخی از مخاطبان دشوار می کند. نکته دیگر تفاوت قیمت یک رایانه شخصی مناسب و یک کنسول است. قیمت کنسول ها معمولا بین 400 تا 500 دلار است. از سوی دیگر، مصرف کنندگان مجبورند برای رایانه شخصی هزینه بیشتری بپردازند و ممکن است لوازم جانبی اضافی خریداری کنند.