مدتی از انتشار Unreal Engine 5 می گذرد و تا به امروز ثابت شده است که به سخت افزار قدرتمندی نیاز دارد. با توجه به ساختار این موتور بازی، اکثر عناوین با تکنولوژی ارتقاء مقیاس کار می کنند. اجرای بازی های ساخته شده با Unreal Engine 5 نه تنها در رایانه شخصی، بلکه در کنسول ها نیز به مشخصات سخت افزاری بالایی نیاز دارد. حال طبق گزارشی جدید مشخص شده است که رزولوشن بازی Marvel Rivals در Xbox Series S به 540p کاهش می یابد.
از آنجایی که بازی هایی که با Unreal Engine 5 ساخته می شوند برای اجرا به سخت افزار قدرتمندی نیاز دارند، بسیاری معتقدند که موتور بازی فوق هنوز بهینه نیست.
Digital Foundry اخیراً ویدیویی از نسخه بتای Marvel Rivals منتشر کرده است. این بازی بر روی کامپیوتر و کنسول ها تست شده و در زمینه هایی مانند قابلیت های فنی، تصویر و عملکرد مورد بررسی قرار گرفته است.
به نظر می رسد در اجرای این بازی روی کنسول ها مشکلاتی وجود دارد. رزولوشن بازی مذکور در پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بین 1440p تا 810p متغیر است. Marvel Rivals روی کنسولها از Lumen (سیستم روشنایی و وضوح موتور Unreal 5) و SSR استفاده میکند که به بازی اجازه میدهد بدون کاهش وضوح، روانتر اجرا شود.
از طرفی نسخه Xbox Series S از مشکلات بیشتری رنج می برد و بدون حالت Lumen کار می کند. حتی SSR و سایه ها نیز در این نسخه غیرفعال هستند. در برخی شرایط شاهد افت بافت بازی و مدل شخصیت ها هستیم. از نظر وضوح، بازی با رزولوشن پویا بین 972p تا 540p در Xbox Series S اجرا خواهد شد.
در نهایت می توان گفت که نسخه بتا بازی در حالت پایدار بر روی تمامی پلتفرم ها کار می کند. با این حال، مشکلاتی مانند پرش فریم در آنجا مشهود است. خوشبختانه CDPR Studio به حل مشکلات UE5 کمک خواهد کرد.
علیرغم مشکلات مربوط به عملکرد، Marvel Rivals شروع موفقی داشت و تنها در Steam از 50000 بازیکن همزمان پیشی گرفت. عنوان ذکر شده موفقیت بزرگی به نظر می رسد.