به گفته یک طراح که در گذشته روی این مجموعه کار کرده است، بازسازی Silent Hill 2 یک هدیه مسموم است و موفقیت آن تضمین نشده است.
سام بارلو که امروزه به خاطر کارگردانی و نویسندگی آثاری چون داستان او، دروغ گفتن و جاودانگی شهرت دارد، پیش از این داستان را برای Silent Hill Origins و Silent Hill: Shattered Memories نوشته و طراحی کرده است. در مصاحبه ای با PCGamesN، از بارلو در مورد سیاست جدید کونامی در مورد سری Silent Hill سوال شد. او پاسخ داد که به تیم Bloober، استودیویی که روی بازسازی Silent Hill 2 کار می کند حسادت نمی کند. بارلو گفت:
من شخصا خیلی مشتاق بازی بازسازی نیستم. ساختن بازسازی Silent Hill 2 مانند نوشیدن یک فنجان زهر برای سازندگان است! برایشان آرزوی خوشبختی می کنم، اما نمی دانم چگونه می خواهند این کار را بدون ناراحتی مردم انجام دهند.
بارلو نسبت به سایر بازیهای برنامهریزی شده برای سری Silent Hill و داستانهای جدیدی که ممکن است در این جهان گفته شود، مثبتتر بود. او توضیح داد:
نسخه ای از Silent Hill که من دوست دارم و به نظر می رسد که آنها در حال کار روی آن هستند، مجموعه ای از بازی های ترسناک روانشناختی جدید را ایجاد و منتشر می کند. آیا می توانیم گیم پلی گسترده تری را ببینیم؟ فیلمهایی مانند Twilight Zone به شما این احساس را میدهند که در خطر بزرگی هستید، اما همچنان اشتیاق زیادی برای کشف محیط دارید.
بلوبری هفته گذشته گفت که توسعه نسخه بازسازی شده Silent Hill 2 در حال تکمیل شدن است. این بازسازی که بر روی Unreal Engine 5 ساخته شده است، دوربین بازی را بر روی شانه شخصیت اصلی قرار می دهد. Blubber همچنین سیستم مبارزه بازی را اصلاح می کند.
سایر پروژه های Silent Hill در حال توسعه عبارتند از Silent Hill Townfall (کار توسط استودیوی اسکاتلندی NoCode و توسط Annapurna Interactive منتشر خواهد شد)، Silent Hill F (داستانی کاملاً جدید در دهه 1960 ژاپن با داستانی زیبا اما وحشتناک) و Silent Hill: Ascension (داستانی کاملاً جدید در ژاپن در دهه 1960). یک سریال استریم تعاملی که در آن کل جامعه توسط قوانین دنیای Silent Hill اداره می شود).