بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن، گفت که رشد فزاینده فناوری هوش مصنوعی می تواند منجر به یک بازی جدید Guitar Hero شود که از آن استفاده می کند.
Kotaku گزارش می دهد که در طی یک جلسه اکتیویژن هفته گذشته، از بابی کوتیک در مورد نقشی که فکر می کرد هوش مصنوعی در ساخت بازی های ویدیویی ایفا می کند، سوال شد.
کوتاکو می گوید:
من نمی دانم مردم در مورد آن چه می دانند، اما هوش مصنوعی مدرن امروزی از جمله ChatGPT با ایده شکست دادن یک بازی Warcraft، Dota، Starcraft یا Go یا Chess شروع شد. اما آنچه اکنون این فناوریهای هوش مصنوعی مانند مدل بزرگ یادگیری زبان هستند، همه آنها از این ایده شکست دادن یک بازی شروع شدهاند.
اما برای کاری که انجام میدهیم، من فکر میکنم استفاده از هوش مصنوعی تأثیر مثبت عمیقی بر آنچه میتوانیم در توسعه بازیها برای بازیکنانمان انجام دهیم، خواهد داشت. این به ما امکان می دهد کارهایی را انجام دهیم که برای مدت طولانی قادر به انجام آن نبوده ایم.
سپس بابی کوتیک به Guitar Hero به عنوان نمونه احتمالی که می تواند از فناوری هوش مصنوعی استفاده کند اشاره کرد.
در مورد Guitar Hero، من همیشه این دیدگاه را داشتم که یک محصول جدید Guitar Hero می تواند اینگونه باشد، اما بدون هوش مصنوعی […] و پردازندههای تعبیهشده در تلفنها، رایانهها یا کنسولهای بازی، که به شما امکان میدهند تا سرعت پردازشی برای فعال کردن هوش مصنوعی داشته باشید، ما هرگز به جایی نرفتهایم که هوش مصنوعی واقعاً برای بازیها مفید باشد. من فکر میکنم در پنج یا هفت سال دیگر خواهید دید که تأثیر آن بر توسعه بازی بسیار زیاد خواهد بود.
دقیقاً مشخص نیست که مدیرعامل اکتیویژن چگونه فکر میکند که هوش مصنوعی میتواند به قهرمان گیتار جدید کمک کند، اما میتواند شبیه فاز بازی iPod سال 2007 Harmonix یا بازی PC Audiosurf در سال 2008 باشد، جایی که بازیکنان میتوانند موسیقی خود را وارد کنند و بازی به طور خودکار تابلوهای امتیازی ایجاد میکند. برای آنها.
تئوری دیگر این است که هوش مصنوعی میتواند به جدا کردن آهنگهای ساز از آهنگهایی که ضبط اصلی آن در دسترس نیست کمک کند، که منجر به نسخهای موقتی از افکت در Guitar Hero میشود که در آن نواختن نت اشتباه باعث توقف پخش صدا میشود. نظرات Kotick تنها نمونه ای از قصد Activision برای استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به صدا در بازی ها نیست.
حق ثبت اختراعی توسط Activision در اکتبر ثبت شد که جزئیات توانایی تولید خودکار موسیقی متن های درون بازی منحصر به فرد برای هر بازیکن در بازی های چند نفره را شرح می دهد. با توجه به توضیحات ثبت اختراع، ایده این است که گیمرها، به خصوص در بازی های چند نفره، می توانند موسیقی متن منحصر به فرد خود را بر اساس وضعیت فعلی خود دریافت کنند.
ایده جدید اکتیویژن استفاده از هوش مصنوعی برای تولید موسیقی جدید به جای یک موسیقی متن استاندارد پویا است که بسته به موقعیت از بین مجموعه ای از آهنگ های از پیش ضبط شده مختلف انتخاب می کند.