ما در حال حاضر روی تروفی ها و اچیومنت های بازی کار می کنیم، یک اچیومنت هم داریم که بعد از مشاهده تمام مرگ های احتمالی به دست می آید. [طبیعی است که] تو بازی ما میمیری خیلی ها میپرسن بازی چقدر طول میکشه این سوال شبیه اینه که بپرسن چند بار تو بازی میمیری؟
مارک جیمز
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت این میزان مرگ و میر گفت:
بدیهی است که عنوان ترسناکی مانند The Callisto Protocol شامل تعداد زیادی مرگ و میر خونین است. حالا سازندگان بازی می گویند که اگر به هر شکل ممکن در بازی بمیرید، یک اچیومنت به دست خواهید آورد.
در مورد تعداد کشته های بازی نیز سوالی مطرح شد که جیمز به عددی اشاره نکرد و گفت برای رسیدن به این هدف باید سخت تلاش کنیم.
جیمز همچنین اشاره می کند که عوامل بسیاری بر نحوه مرگ تأثیر می گذارد. مثلا شما حمله می کنید یا دشمن به شما حمله می کند.
به امضای ما تبدیل شده است. در پایان همه تریلرهای ما، یک علامت مرگ وجود دارد. ما از شما می خواهیم که مرگ را نه به عنوان مجازات، بلکه به عنوان درس گرفتن از اشتباهات خود ببینید و با روش جالبی که می میرید کمی سرگرم شوید. هر هیولا روش خاص خود را برای کشتن شما دارد. خطرات زیست محیطی برای شما و دشمنان شما وجود دارد. در یکی از تریلرها، شخصیت اصلی در حین پشتیبان گیری به یک طرفدار ضربه می زند. هنگام فرار از دست دشمنان باید بسیار مراقب باشید زیرا خطرات موجود در محیط به اندازه دشمنان جان شما را تهدید می کند.
مارک جیمز
در طی مصاحبه ای با IGN Japan، اعضای استودیو Striking Distance درباره غنائم و دستاوردهای پروتکل کالیستو صحبت کردند.
مدیر ارشد فناوری استودیو، مارک جیمز، می گوید:
بازی Callisto Protocol در تاریخ ۲ دسامبر برای رایانه های شخصی، پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری X/S و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.