نظرت راجع به آن چیست؟
در کنار عناوین و کنسول های AAA، سونی یک مانع بزرگ و یک رقیب جدی برای مایکروسافت است. در حالی که اکثر شرکت های رقیب گفته اند که با خرید اکتیویژن مشکلی ندارند، سونی و گوگل ساکت نمی نشینند و با تمام قوا به دنبال لغو آن نیستند. مایکروسافت در ابتدا به سونی یک قرارداد 3 ساله برای انتشار Call of Duty بر روی پلتفرم پلی استیشن پیشنهاد داد، اما پذیرفته نشد.
گزارش جدیدی از نیویورک تایمز جزئیات بیشتری را در مورد معامله مایکروسافت برای خرید Activision فاش می کند و مطمئناً جزئیات جالب خواهد بود.
حال در گزارشی جدید اشاره شده است که مایکروسافت قراردادی 10 ساله را پیشنهاد داده است و به نظر می رسد همچنان در تلاش برای جلب نظر سونی هستند. اما دوره 10 ساله حتی توسط سونی هم پذیرفته نشد و آن را رد کرد. اخیراً، فیل اسپنسر، رئیس بخش بازیهای مایکروسافت، در مصاحبههای مختلف انتشار Call of Duty در پلیاستیشن را برجسته کرده است، اگرچه او ادامه تعهد به این فرنچایز را احمقانه توصیف کرد:
تحریریه ICTNN شبکه خبریدر حال حاضر، مایکروسافت برای نهایی کردن قرارداد فوق العاده خود که شامل عناوین بزرگی مانند Call of Duty، Warcraft و Candy Crush می شود، با تنظیم کنندگان بازار در کشورهای مختلف مبارزه می کند. گفته می شود دلیل اصلی این خرید، نفوذ مایکروسافت در بازار بازی های موبایلی است. بخشی از بازی که شرکت چینی تنسنت در آن برتری دارد.
ادغام با اکتیویژن به مایکروسافت امکان دسترسی به ابزارها و استعدادهایی را می دهد که می توانند برای دسترسی آسان به بازی های ایکس باکس برای دارندگان موبایل و تبلت استفاده شوند. مطمئنا برند ایکس باکس و مایکروسافت روی بازی Call of Duty Mobile حساب ویژه ای باز کرده اند.
این تصور که ما یک قرارداد بنویسیم و کلمه دائمی را در آن بگنجانیم کمی احمقانه است. اما ما تعهدی را با مدت طولانی تر می پذیریم. مدت توافق شده بین سونی و تنظیم کننده های بازار. ما با آن مشکلی نداریم. ما بر این باوریم که تا زمانی که گیمرها خواهان CoD بر روی پلتفرم پلی استیشن باشند، فرنچایز را در دسترس آنها قرار خواهیم داد و این یک تهدید رقابتی برای پلی استیشن نیست، بلکه یک دیدگاه واقع بینانه از موضوع است.