در طول رویداد Capcom Spotlight ، مدیر Resident Evil Requiem از ایده و شخصیت اصلی عنوان صحبت کرد. وی خاطرنشان کرد: لیان اسکات کندی در ابتدا قرار بود شخصیت اصلی Requiem باشد ، اما سازندگان دریافتند که یک بازی ترسناک نمی تواند ایجاد شود و تصمیم گرفت به شخصیتی که برای بازیکنان ملموس تر خواهد بود ، حرکت کنند.

کارگردان بازی ، Koji Nakanishi ، در مورد ایده اصلی Requiem گفت:
ایده اصلی ما برای این بازی “ترس اعتیاد آور” است. بعد از پیروزی ترس ، یک چیز جالب به معنای گربه وجود دارد. این نوعی وابستگی را ایجاد می کند که دوست دارید چندین بار زندگی و فتح کنید. اگرچه ترسناک نیست ، اما تجربه بازی را بسیار سرگرم کننده می کند.
ناکاخشی درباره شخصیت اصلی بازی ، گریس اشرافات گفت.
ما می خواستیم بازیکنان شخصیتی باشند که شبیه خود باشند. در طول مسابقه ، او یاد گرفت که بر ترس خود غلبه کند. اما در عین حال ، او یک عامل FBI است که می تواند با سلاح گرم کار کند.
ما همیشه می خواستیم که لیان شخصیت اصلی بازی باشد ، اما ساختن یک بازی ترسناک در اطراف او بسیار دشوار است. او نمی ترسد روی زمین بیفتد و هیچ کس نمی خواهد ببیند که لیان به راحتی می ترسد. بنابراین ، باید بگویم که برای عناوین ترسناک خیلی مناسب نیست.
Resident Evil Requiem در 4 فوریه (6 مارس) برای پلی استیشن 2 ، سری X / S و رایانه شخصی منتشر می شود.