Joe Piepiora معاون مدیر Diablo 4 گفت که فصلهای پس از عرضه Diablo 4 موضوعات و ماموریتهای خاص خود را خواهند داشت، اما داستان آنها جدا از بازی اصلی خواهد بود.
بازی مورد انتظار Blizzard Entertainment، نقشآفرینی، Diablo 4، در تاریخ 6 ژوئن در سراسر جهان عرضه میشود. با این حال، این تنها شروع یک فرآیند پشتیبانی یک ساله پس از عرضه بازی خواهد بود. فصل اول بازی در پایان جولای آغاز می شود و ماموریت ها، افسانه ها و شخصیت های جدیدی را به بازی اضافه می کند. چالش های فصلی که جوایز به همراه خواهد داشت
با این حال، این فصل ها قصد ندارند داستان بازی اصلی را گسترش دهند. در مصاحبه ای جدید با Eurogamer، آقای Joe Paipura، معاون مدیر بازی، در مورد آن صحبت کرد:
ما دو نوع محتوای پس از عرضه برای بازی خواهیم داشت اول اینکه هر سه ماه یکبار آپدیت های فصلی منتشر می شود. پس از آن بسته های اضافی خواهیم داشت. اگرچه امروز در مورد افزودنی ها صحبت نمی کنیم، اما باید توجه داشت که آنها بخش مهمی از اکوسیستمی هستند که ما برای پشتیبانی از بازی در اختیار داریم.
در مورد فصلها، وقتی به داستان فکر میکنیم، میخواهیم دنیای Diablo 4 و Sanctuary را گسترش دهیم، اما نمیخواهیم داستان کمپین را وارد فصلهایی کنیم که این فصلها برای درک بستههای توسعه ضروری هستند.
البته دلایل دیگری نیز برای داشتن چنین رویکردی به فصل ها وجود دارد. تیم سازنده بازی به جای ایجاد چیزی پیوسته در قالب فصل، میخواهد هر فصل به تنهایی عالی باشد. هر فصل موضوع خاص خود را دارد و ماموریت ها این موضوع را بررسی می کنند:
فصلها ممکن است شخصیتهای جدیدی را معرفی کنند، ممکن است شخصیتهای قدیمی را بازگردانند، اما داستانهای آنها منزوی شده و در دنیای Sanctuary اتفاق میافتد. این داستان در طول فصل روایت خواهد شد و در کنار آن شاهد معرفی مکانیک های جدید بازی و موارد دیگر در طول این سه ماه خواهیم بود که با شروع فصل آینده جایگزین خواهند شد. پس از آن شاهد معرفی مجموعه ای از ماموریت های جدید، تم فصلی جدید، گیم پلی فصلی جدید و … خواهیم بود.
جان مولر، مدیر هنری بازی، همچنین اضافه کرد که تیم سازنده بازی میخواهد Sanctuary یک بوم نقاشی برای فصلهای آینده باشد:
هنگامی که این پایه ساخته شد، می توانیم از آن برای انجام بسیاری از کارها استفاده کنیم. تمام داستان های فرعی و اتفاقاتی که رخ می دهد هیچ ربطی به درگیری ابدی ندارد. با این حال، آنها هنوز بسیار تاریک هستند و آن حس آشنای دیابلو را دارند. کار روی این محتوا در حال حاضر بسیار سرگرم کننده است.
Pipeura سپس اضافه کرد:
راستش را بخواهید، اینکه بتوانیم قسمت های بیشتری از Sanctuary را برای فصل ها انجام دهیم، کاری است که ما می خواهیم انجام دهیم. در این مورد نکات فنی وجود دارد و این کارها زمان می برد. اما اینها چیزهایی هستند که ما در محتوای فصلی به دنبال آن هستیم. البته در پکیج های اضافی می توانیم از بسیاری از قسمت های دیگر Sanctuary دیدن کنیم. اما در سطح فصل، ایده عمیقتر رفتن به حوزههای خاص و معرفی فضاهای جدید را دوست دارم.
بازی Diablo 4 در تاریخ 16 ژوئن 1402 (6 ژوئن 2023) برای پلتفرم های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. با این حال، خریداران نسخه های Ultimate و Deluxe می توانند چهار روز زودتر به آن دسترسی داشته باشند.