با توجه به اظهارات اخیر سونی، برخلاف انتظار، این شرکت بیشتر به استفاده از فناوری های ویژه PS5 اهمیت می دهد تا انحصاری خالص عناوین محبوب.
البته از آنجایی که مایکروسافت به عنوان یک شرکت رقیب استودیوهای زیادی را در اختیار گرفته و خریداری کرده است، مشخص نیست که آیا سونی در مورد قراردادهای شخص ثالث به همین روال فعلی ادامه خواهد داد یا اینکه این شرکت برای دیر نکردن استودیوها را نیز خریداری خواهد کرد. . دیر در بازار یک مهمانی واضح تر برگزار کنید.
نکته جالب اینجاست که به گفته بنسون، سونی از انحصاری بودن بازی های مختلف روی کنسول پلی استیشن 5 راضی نیست و در واقع روی چیزهای دیگری تمرکز کرده است:
منبع: Gamingbolt
اخیراً در همین رابطه، Shawne Benson، رئیس کسب و کار سرگرمی های تعاملی سونی، مصاحبه ای با رسانه Gamesindustry داشته و استراتژی های پلی استیشن برای عناوین انحصاری را توضیح داده است:
در حالی که سونی برای استفاده از ویژگیهای DualSense لزوماً به توسعهدهندگان پولی نمیپردازد، اگر موقعیتهایی وجود داشته باشد که سر و صدای زیادی برای تبلیغ پلیاستیشن 5 ایجاد کنند، این شرکت میتواند با توسعهدهندگان برای پشتیبانی از آنها همکاری کند. به عنوان مثال میتوان به The Callisto Protocol اشاره کرد که اگرچه یک عنوان چند پلتفرمی است، اما از ویژگیهای انحصاری کنترلر DualSense استفاده میکند و قطعات موشن کپچر آن نیز در استودیوهای تخصصی پلیاستیشن ضبط شدهاند.
به جای اینکه به دنبال انحصاری باشیم، به فناوری هایی فکر می کنیم که می توانند پلی استیشن 5 را برای توسعه دهندگان متمایز کنند. چه نوآوری و خلاقیتی را میتوانند با استفاده از ویژگیهای بازخورد لمسی و محرکهای تطبیقی کنترلکننده DualSense اجرا کنند؟
پلی استیشن 5 از زمان عرضه در نوامبر 2020، کنسول بسیار موفقی بوده است. طبق آخرین آمار منتشر شده، فروش پلی استیشن 5 از مرز 32.1 میلیون نسخه عبور کرده است و سونی علاوه بر پشتیبانی از این کنسول با بازی های درجه یک و قدرتمند اول شخص، با سایر توسعه دهندگان شخص ثالث نیز همکاری کرده است تا آن را یکسان کند. کتابخانه سازنده تر این کنسول دارای بازی های انحصاری مانند Final Fantasy 16، Final Fantasy 7 Rebirth و Silent Hill 2 Remake برای این کنسول است.
اگر منطقی و معقول باشد، همیشه جای بازی های انحصاری وجود دارد، اما به خصوص در مدل توزیع محصولات دیجیتال که اکنون از محبوبیت بیشتری نسبت به نسل قبل برخوردار است، توجه ما به این موضوع جلب می شود که انواع مختلفی از گیم پلی بازی وجود دارد. در دنیای بازی به عنوان مثال، بازیهای رایگان میتوانند موفقترین مدل درآمدی باشند، اما به شرطی که بر روی پلتفرمهای بیشتری منتشر شوند و در دسترس هر چه بیشتر بازیکنان قرار گیرند.
با فناوری صدای سه بعدی چه کاری می توانند در طراحی صدای بازی انجام دهند؟ و از این قبیل چیزها بنابراین چیزهای زیادی مانند این مضامین وجود دارد که میتوانیم با آنها داستانهای تبلیغاتی ایجاد کنیم و برای آنها بازاریابی کنیم، و این همان چیزی است که ما روی برخی از مشارکتهای بازیهای بین پلتفرمی خود تمرکز میکنیم.
تحریریه ICTNN شبکه خبری