بازی های چینی به سرعت در سراسر جهان محبوبیت پیدا می کنند و توسعه دهنده Phantom Blade Zero معتقد است که تفاوت های فرهنگی به نفع بازی ها خواهد بود.
پس از موفقیت میلیاردی Black Myth: Wukong، سازندگان Phantom Blade Zero امیدوارند استقبال جهانی مشابهی داشته باشند. این بازی اکشن با گیم پلی بسیار سریع، یادآور عناوینی مانند Sekiro است، اما با وجود شباهت هایی که با عناوین Soulslike دارد، به هیچ وجه در این زیرمجموعه نمی گنجد.
آقای Liang Qiwei، مدیرعامل استودیوی S-Game، فکر نمی کند که بازی برای موفقیت نیازی به استفاده از مفاهیم آشنا برای گیمرهای سراسر جهان دارد. در واقع، به گفته او، برعکس است.
در مصاحبه ای با رسانه 4Gamers، کیوی خاطرنشان کرد که افسانه سیاه: Wukong موانع فرهنگی قابل توجهی را به عنوان از رمان کلاسیک چینی سفر به غرب اقتباس کرده است، که می تواند منجر به عدم درک فرهنگی برای بازیکنان شود. کیوی می گوید:
ایجاد یک بازی با کیفیت میتواند تفاوتهای فرهنگی را به نقطه قوت تبدیل کند تا ضعف، زیرا بازیکنان مفاهیم ناآشنا را به عنوان مضامین جدید درک میکنند.
دلیل آشنایی ما گیمرهای چینی با فرهنگ غربی و ژاپنی این است که از بازی های غربی و ژاپنی به عنوان نقاط ورود به این فرهنگ ها بسیار قدردانی کرده ایم و کم کم با آن ها خو گرفته ایم. من شک دارم که گیمرهای چینی در ابتدا چیزهای زیادی در مورد سامورایی می دانستند، اما از آنجایی که بازی های خوبی در مورد آنها ساخته شده است، اکنون تقریباً در سطح جهانی شناخته شده اند. به نظر من در عین اینکه خود بازی جذاب است اما خارجی بودن آن می تواند یک مزیت باشد نه مانع.
Phantom Blade 0 برای PS5 و PC در دست توسعه است.