مدیر Splinter Cell Remake می گوید منبع الهام آنها برای ایجاد سیستم های مخفی کاری Metal Gear Solid است.
Splinter Cell یکی از محبوب ترین سری بازی های یوبی سافت است. اولین بازی از این سری در سال 2002 منتشر شد و تاکید زیادی بر مخفی کاری داشت. در حال حاضر تیمی از استودیو تورنتو در حال بازسازی این بازی با عناصر مدرن هستند. به گفته کارگردان بازی، بسیاری از این عناصر به طور مستقیم تحت تاثیر سری بازی های Metal Gear Solid هستند.
فرانسوا کولون، کارگردان بازسازی Splinter Cell، در مصاحبه ای به GamesRadar گفت که Metal Gear Solid به آنها نشان داد که چگونه مکانیک های مخفی کاری بسازند. این بازی دارای مجموعه ای از قوانین ثابت بود که نقش مهمی در تجربه آن داشت.
کولون توضیح می دهد که عدم وجود هر یک از این عناصر در بازی می تواند تجربه را برای بازیکن خسته کننده یا مضحک کند. با این حال، Metal Gear Solid همه این کارها را به خوبی انجام می دهد و آن را به یک تجربه عالی و متعادل تبدیل می کند.
Splinter Cell مستقیماً از این عناصر چندین دهه پیش الهام گرفت. اکنون که فرنچایزهای Metal Gear Solid و Splinter Cell در حال راه اندازی مجدد هستند، طرفداران می توانند انتظار داشته باشند که این الهام ادامه یابد.
یوبی سافت در حال کار بر روی یک بازسازی وفادار به نسخه اصلی است، اگرچه تغییراتی در داستان ایجاد خواهد شد. علاوه بر این، استفاده از فناوری های جدید مانند Ray-Tracing از دیگر نوآوری های بازسازی این اثر است.
گزارش های قبلی نیز حاکی از پیشرفت قابل توجهی در توسعه بازی بود. در حال حاضر، یوبیسافت تورنتو به تیم توسعه Prince of Persia Remake: Sands of Time کمک میکند، اما آنها هنوز گیمپلی هر دو پروژه را به اشتراک گذاشتهاند.