سازندگان بازی Assassin's Creed Shadows پس از اعلام این عنوان مصاحبه ای با رسانه IGN انجام دادند و اطلاعات زیادی از این اثر به اشتراک گذاشتند.

بازی Assassin's Creed Shadows روز گذشته با انتشار تریلر سینمایی ارائه شد. سازندگان یوبی سافت در مصاحبه ای با IGN حدود 40 جزئیات بازی را به اشتراک گذاشتند. این جزئیات مربوط به بخش های مخفی کاری و پارکور، سیستم های مبارزاتی و نقش آفرینی، دنیای بازی و فصول مختلف و همچنین ماموریت ها و ترورها است که می توانید در ادامه مطلب بخوانید.
مخفی کاری و پارکور

نور و تاریکی نقش مهمی در سیستم مخفی کاری Assassin's Creed Shadows دارند. تنظیم جدید Global Illumination سایه ها و نورهای متغیری را به بازی می آورد که روی دید دشمن تأثیر می گذارد. شما می توانید در سایه ها پنهان شوید و با از بین بردن منابع نور، سایه ها را افزایش دهید. یک نشانگر در UI بازیکنان را از سطح پنهان کاری و دید دشمنان آگاه می کند.
مینیون ها نوع جدیدی از NPC هستند. آنها با شما مبارزه نمی کنند، اما اگر شخصیت را پیدا کنند، مکان بازیکن را به دشمنان اطلاع می دهند.
اکنون گزینه ای برای کشتن مخفیانه دشمنان با پرتاب اجساد آنها به جلو وجود دارد. با این گزینه راه های جدیدی برای بازی مخفی کاری ایجاد می شود.
اولین بار توانایی ایستادن معرفی شد. با خم شدن می توانید آرام تر حرکت کنید.
نائو قلابی دارد که با آن می تواند به گوشه هر سقفی برسد. برخلاف Grappling Hook در Assassin's Creed Syndicate، در Shadows می توانید با طناب Grappling Hook به طور واقع بینانه تاب بخورید. می توان از آن برای چسبیدن به پشت بام ساختمان ها و قرار گرفتن بالای دشمنان استفاده کرد.
Eagle Vision برمی گردد و استفاده از آن به بازیکنان اجازه می دهد تا دشمنان و مینیون ها را علامت گذاری کنند. پرندگان Origins، Odyssey و Valhalla دیگر در Shadows در دسترس نیستند و بازیکنان باید خود مناطق و آیتم ها را پیدا کنند.
از آنجایی که نائو یک شینوبی است، در مخفی کاری بسیار ماهر خواهد بود. Yasuke همچنین می تواند مخفیانه حرکت کند، اما به دلیل جثه بزرگتر و زره سنگین او، مبارزه مستقیم برای او مناسب تر است.
سیستم های رزمی و نقش آفرینی

در دوره تاریخی که بازی روایت می شود استفاده از سپر رایج نبوده و بنابراین تنها دفاع بازیکنان زره آنهاست. برخلاف Naoe، Yasuke می تواند از سلاح خود برای جلوگیری از حملات استفاده کند. Naoe مکانیکی به نام “انحراف” برای دفع حملات خواهد داشت. سازندگان توضیح بیشتری در مورد این مکانیک و تفاوت آن با Parry ارائه نکرده اند.
زره دشمنان دارای دوام خاصی است و در طول نبردها می شکند. تقریباً تمام اشیاء بازی در اثر اصابت سلاح ها آسیب می بینند. کاتاناها می توانند سبدهای علف و میوه را بشکنند و اثری از خود به جای بگذارند.
بازیکنان می توانند سلاح های مختلفی را انتخاب کنند. در بازی کاتانا، نیزه، شوریکن و کوساریگاما وجود دارد. Yasuke همچنین می تواند از تفنگ های Arquebus برای آسیب رساندن به دشمنان از راه دور استفاده کند. هر سلاح دارای یک درخت مهارت است و با استفاده مکرر از هر یک از آنها می توانید دقت و مهارت آنها را بهبود ببخشید. بازیکنان همچنین می توانند با جمع آوری منابع مورد نیاز، کاتانای خود را بسازند و سفارشی کنند.
در حین کاوش در بازی، طومارهایی پیدا خواهید کرد که مهارت های مبارزه را به شخصیت ها آموزش می دهند. مانند Assassin's Creed Syndicate، Yasuke و Naoe دارای دو درخت مهارت و زره جداگانه هستند، اما امتیاز XP، سلاح های جمع آوری شده و منابع مشترک دارند.
دنیای بازی و فصول مختلف

Assassin's Creed Shadows با نسخه به روز شده موتور بازی Anvil توسعه یافته است. فناوری جدید به سازندگان این امکان را داده است تا با Global Illumination به نورپردازی بهتری دست یابند و اشیا و بافت های شکستنی با کیفیت بالاتری ایجاد کنند.
به لطف موتور جدید، سیستم فصل برای این عنوان تعریف شده است. بازیکنان می توانند هر 4 فصل ژاپن را تماشا کنند. برای منطق روایی و وفاداری به داستان، روند تغییر فصل از پیش تعیین شده است. هر فصل ویژگی های خاصی را به گیم پلی بازی اضافه می کند. به عنوان مثال، در فصل بهار و تابستان، بوته ها و چمن های بلند در بازی وجود دارد تا بازیکنان در میان آنها پنهان شوند. در فصل زمستان آبها یخ زده و دسترسی به استخرها و چشمه ها امکان پذیر نیست. فانوس ها نیز روی پشت بام ها ظاهر می شوند و در صورت شکستن مکان بازیکن را نشان می دهند.
NPCها در هر فصل رفتار متفاوتی خواهند داشت. در فصول گرم، دشمنان با بریدن علف ها با شمشیرهای خود به جستجوی شما می پردازند. در زمستان، آنها سعی می کنند در نزدیکی منبع آتش و گرما بمانند و به بازیکنان راه های بیشتری برای پیشرفت می دهند.
یک سیستم آب و هوای کاملا پویا در بازی گنجانده شده است که شرایط مناسب برای هر منطقه و فصل را تعیین می کند. شرایطی مانند مه عمیق، باد شدید و برف سنگین بر دید دشمن تأثیر می گذارد. Assassin's Creed Shadows محیط و طبیعتی پویا دارد، برای مثال در فصل بهار که باد می وزد، گرده درختان پخش می شود و محیطی واقع گرایانه ایجاد می کند.

نقشه Assassin's Creed Shadows هم اندازه نسخه Origins است و مناطق مرکزی ژاپن را به تصویر می کشد. این نقشه بر اساس تاریخ ژاپن به چندین منطقه تقسیم شده است. ایگا، آریما و اومی از جمله این مناطق هستند.
نقاط همگام نمادین با ظاهری جدید باز می گردند. آنها دیگر روی نقشه نمایش داده نمی شوند. در این نقاط می توانید مناطق مهم را پیدا کرده و علامت گذاری کنید. سازندگان گفتند که از علامت های بسیار کمتری روی نقشه استفاده کرده اند.
بازی Assassin's Creed Shadows در دوران پر رونق شهرنشینی، تجارت و جنگ می گذرد. این منجر به ایجاد شهرهای مختلف، زمین های کشاورزی، قلعه های غول پیکر و پست های تجاری در سراسر نقشه شد.
ماموریت ها و ترورها

داستان Assassin's Creed Shadows خطی نیست و بر حذف اهداف تمرکز خواهد داشت. به گفته سازندگان، بازیکنان می توانند ترتیب نابودی این اهداف را انتخاب کنند. بازیکنان می توانند برخی از آنها را به صورت تصادفی در دنیای بازی ببینند و بدون هیچ تحقیقی آنها را بکشند. یوبی سافت می خواهد کمتر به بازیکنان کمک کند و راه را به طور کامل به آنها نشان ندهد.
همانند Assassin's Creed Syndicate، اکثر ماموریت های اصلی را می توان با دو شخصیت اصلی تجربه کرد و انتخاب بین آنها به عهده بازیکنان است. البته Yasuke و Naoe هر کدام ماموریت خاص خود را دارند.
مراحل فرعی Assassin's Creed Shadows شامل یافتن قلعه ها، معابد، زیارتگاه ها و مصنوعات ارزشمند یا هنری است و بازیکنان می توانند این مراحل را در مراحل اصلی پیش ببرند. بازیکنان قادر به ایجاد شبکه های جاسوسی هستند و عوامل این شبکه ها برای جمع آوری اطلاعات به ماموریت هایی اعزام می شوند.
Assassin's Creed Shadows در تاریخ 15 نوامبر 2024 (25 نوامبر 1403) این بازی برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.

