طبق یک مطالعه علمی که اخیراً منتشر شده است ، بازی های کلاس جهانی تأثیر قابل توجهی در کیفیت زندگی و سلامت روان افراد دارند. این مطالعه همچنین نشان می دهد که بازی کردن و همچنین تماشای بارهای دلتنگی مانند مطالعات استودیویی ، می تواند تأثیر مثبت دیگری داشته باشد. نتایج حاکی از آن است که رسانه های مختلف می توانند با احساسات و رضایت افراد در تعامل باشند.

در مقاله ای که در بازی های جدی JMIR منتشر شده است ، گروهی از محققان شواهدی ارائه داده اند که تجربه افسانه Zelda: Breath of the Wild می تواند عواقب مثبتی داشته باشد. این مطالعه با نمونه ای از دانشجویان چرخه سوم انجام شد ، گروهی که به دلیل اضطراب زیاد ، نارضایتی و فرسودگی حرفه ای شناخته می شوند و نشان می دهد که این بازی به تنهایی می تواند احساس عینی و معنا را در افراد بهبود بخشد. علاوه بر این ، این بازی باعث شد تا شرکت کنندگان در زندگی واقعی خود آرامش ، ماجراجویی و ظرفیت بیشتری داشته باشند.
محققان با بررسی تعامل احتمالی بین بازی و فیلم ، گروهی از شرکت کنندگان را وادار کردند که Breath of the Wild را بازی کنند و بلافاصله پس از تماشای کلیپ توسط همسایه من توتورو یا سرویس تحویل کیکی از استودیو. با فرض اینکه این کلیپ ها احساس مثبت دلتنگی در افراد دارند ، نتایج نشان داده است که این گروه تأثیر بیشتری بر خوشبختی عمومی و احساس مصمم در زندگی داشته است.
اگرچه این مطالعه فقط دانش آموزان چرخه سوم را درک می کند و نمی تواند در مورد پایداری طولانی مدت این تأثیرات اظهار نظر کند ، اما به عنوان اثبات علمی دیگری برای حمایت از تأثیرات مثبت بازی های ویدیویی مطرح شده است. به عنوان مثال ، تحقیقات قبلی نشان داده است که بازی ها می توانند در کاهش سوءاستفاده های مادی و بهبود سلامت روان مؤثر باشند. علاوه بر این ، بازی ها در تقویت فعالیت های اجتماعی و ایجاد احساس جامعه نقش دارند و شواهدی وجود دارد که حتی می توانند اثرات اختلالات شناختی را کاهش دهند.
این مطالعه در زمانی منتشر شد که صنعت بازی برای اجرای سایر مقررات ، در معرض جهت گیری رسانه ای قوی و فشارهای سیاسی قرار دارد. دانشمندان سالهاست که جنبه های تاریک بازی ها را از خطرات احتمالی جوامع حاشیه ای گرفته تا تأثیر برخی بازی های چند نفره بر روانشناسی اجتماعی مطالعه می کنند. با این حال ، بسیاری از پیشنهادات اخیر برای جستجوی شرکت های بازی ، تأییدات باستانی و منتشر نشده را تکرار می کنند که بازی های ویدیویی خشونت آمیز را عامل مستقیم خشونت می دانند.