به نظر می رسد مدتی طول می کشد تا Bungie بتواند نتایج کار خود در مورد راه اندازی مجدد Marathon را با طرفداران به اشتراک بگذارد.
به گفته پل تاسی، خبرنگار فوربس، طبق گزارشی که وی از طریق منابع مختلف به دست آورده، Bungie تا بهار 2025 قصد ندارد جزئیات بیشتری در مورد ماراتن ارائه دهد. تاسی اضافه می کند که ممکن است اخبار و شایعات کوچکی وجود داشته باشد، اما هیچ چیز مهمی مانند تریلر یا تیزر تا سال آینده منتشر نخواهد شد.
همانطور که قبلاً توسط استودیو Bungie اعلام شده بود، انتظار میرود تا زمان نوشتن این مقاله، Marathon در سال 2025 منتشر شود. در شایعات منتشر شده نیز به قیمت 40 دلاری این عنوان در زمان عرضه اشاره شده است.
تاسی می نویسد:
نگرانی های اولیه Bungie در مورد انتشار این عنوان در F2P، به خصوص پس از مشکلات مربوط به بازی های پایانی، به اوج رسید. همچنین پس از موفقیت Helldivers 2 برای سونی که 40 دلار هزینه داشت، Bungie تصمیم گرفت چنین استراتژی را اتخاذ کند. شکست بازی 40 دلاری کنکورد نتوانست آنها را ترک کند. البته با توجه به پیشرفتی که در توسعه بازی داشته اند، دیگر گزینه ای برای تغییر مسیر ندارند. بنابراین ماراتون با همان قیمت 40 دلار عرضه خواهد شد.
علاوه بر هزینه 40 دلاری، سیستم Battle Pass و فروشگاه درون برنامه ای نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر این، این عنوان با جهتگیری جدید در گیمپلی، قصد دارد از سیستم شوتر تک قهرمانی مشابه Apex Legends استفاده کند.
با توجه به انتصاب جو زیگلر به جای کریس بارت در پست مدیریت، فرض بر این است که این تغییر جهت برای تبدیل شدن به عنوان قهرمان تیرانداز نتیجه تغییرات مدیریتی است. البته فضا، سبک هنری و مسیر این بازی تغییری نکرده است.
در نهایت، ادعا می شود که روند توسعه ماراتون به موقع نیست. Bungie اخیراً به دلیل مشکلاتی که در مورد Destiny 2 داشت، با عدم اعتماد سونی مواجه شده است که منجر به اخراج های متعدد و یک سری تغییر کارمندان شده است. پس از راهاندازی ناموفق Concord، سونی فشار بیشتری را بر روند توسعه Marathon وارد میکند تا ضرر را جبران کند و به عنوان یک بازی آنلاین شخص اول به موفقیت مورد انتظار دست یابد.