در روزهای اولیه Rockstar Games، طراحان برای ترسیم لوگوی شرکت، به جای جداول، روی تخته های کاغذی کار می کردند.
داستان تبدیل Rockstar Games از DMA Studio، توسعه دهنده کوچک سری Lemming و Grand Theft Auto به یک شرکت بین المللی و غول دنیای بازی های ویدیویی، داستانی است که بارها گفته شده است. اما داستانی که شاید خیلی ها از آن بی خبر باشند، ماجرای طراحی لوگوی متشکل از حرف R و ستاره این استودیو در زمینه زرد است که کمتر به آن پرداخته شده و اطلاعات کمی در مورد آن وجود دارد.
اخیراً رسانههای Time Extension این ماجرا را پیگیری کرده و میزبان مصاحبهای با کارن اسکات، طراح سابق Rockstar Games بودهاند. کارن در صحبت های خود به تفصیل توضیح می دهد که چگونه به همراه هنرمند جرمی بلیک موفق به طراحی لوگویی شد که امروزه بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ و هویت Rockstar Games است.
در آن زمان، حدود سال 1998، راک استار قصد داشت لوگوی خود را به عنوان برچسب تولید کند و آن را در سراسر نیویورک توزیع کند. اسکات تعریف می کند:
[لوگو] قرار بود به شکل یک برچسب باشد و از یک چسب ساخته شده باشد که حتی اگر کسی تلاش کند نمی توان آن را جدا کرد. مثل آن برچسبهای دهه ۷۰ که در کودکی روی تخت خود میچسبیدید و هرگز جدا نمیشد.
دقیقاً به همین دلیل است که لبه های لوگو به صورت گرد و منحنی طراحی شده است. زیرا در این صورت حفر آن دشوارتر خواهد بود. البته طراحان لوگو نه تنها از دهه 70 برای برچسب های چسبناک الهام گرفتند، بلکه در این دوره الهام بخش طراحان در انتخاب رنگ ها نیز بود:
رنگ زرد طلایی در واقع ریشه در دهه 70 و تقریباً اولین لوگوهای کداک دارد، و همچنین چیزهای دیگری که تصور سال های اولیه موسیقی راکابیلی را ایجاد می کرد.
با این حال، زمانی که او و بلیک استودیو را ملاقات کردند، نام آن هنوز تغییر نکرده بود و اعضای عمدتا بریتانیایی آن طوری رفتار میکردند که گویی ستارههای راک مناسبی هستند.
ما دسته جمعی به رستوران می رفتیم و بعد از آن همه رستوران ها ما را بیرون می کردند. خیلی بد بود و من سعی میکردم آنها را متقاعد کنم که «میدانید، در ایالات متحده، مردم اسلحههای خودشان را دارند و نمیتوانید بهطور تصادفی کاری را با کسی شروع کنید. شما نمی دانید قرار است با چه چیزی روبرو شوید. حلقه های خودمان را هم درست کردیم. ما تقریباً فرقه خود را داشتیم و کوچکتر از آن بودیم که چنین چیزی را به خطر بیندازیم.
در آن زمان، دفتر نیویورک حدود هفت نفر داشت و پول مانند اکسیژن در فضای شرکت در گردش نبود:
ما بودجه بسیار کمی داشتیم و امروز فکر کردن به آن سرگرم کننده به نظر می رسد زیرا اکنون همه چیز بسیار متفاوت است. وقتی وارد آن شدم، شگفت زده شدم. ما به معنای واقعی کلمه در کوچکترین دفتری که می توانید تصور کنید کار می کردیم. یادم می آید زمانی حتی یک میز نبود و به جای آن یک تکه مقوا بود که باید روی آن کارم را انجام می دادم.
اسکات همچنین روی طراحی بسته بندی برای Grand Theft Auto 2 کار کرده و در شرکت های مختلفی کار کرده است. دو سال بعد، او Rockstar Games را ترک کرد و پانزده سال بعد را در مایکروسافت گذراند. جایی که او در حال حاضر به عنوان مدیر ارشد طراحی کار می کند.
با این حال، Rockstar Games سالها با آن استودیوی کوچک هفت نفره با میزهای مقوایی فاصله زیادی داشته است. این شرکت اکنون بیش از 2000 کارمند دارد، دست کم 60 میلیون دلار در سال درآمد دارد و سازنده دومین بازی پرفروش تاریخ، GTA V با بیش از 175 میلیون نسخه است. بسیاری از طرفداران بر این باورند که بازی بعدی این استودیو یعنی GTA VI در اواخر ماه می به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.
منبع: PC Gamer