در سال 2020، مایکروسافت خرید Bethesda را به مبلغ 7.5 میلیارد دلار اعلام کرد و این معامله به طور رسمی در اوایل سال 2021 نهایی شد. معامله فوق منجر به ساخت فرنچایزهای معروف Bethesda از جمله Fallout، The Elder Scrolls، DOOM، Wolfenstein، Dishonored و … شد. ایکس باکس.
در حالی که خرید ناشران می تواند محدودیت هایی را برای مصرف کنندگان دیگر ایجاد کند، می تواند چیزهای خوبی نیز ایجاد کند. زمان نشان خواهد داد که Starfield در Xbox چگونه خواهد بود، اما به نظر می رسد مایکروسافت منابع مناسبی را برای تبدیل این عنوان به پرچمدار کنسول سرمایه گذاری می کند.
Starfield در نیمه اول سال 2023 برای Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد.
تاد هاوارد، کارگردان بازی موردانتظار Starfield در مصاحبه ای جدید، مزایای عدم ساخت نسخه پلی استیشن 5 این بازی را توضیح داد.
پیش از این چندین بار تایید شده بود که استارفیلد انحصاری ایکس باکس است و به نظر می رسد برنامه هایی برای عرضه آن بر روی پلی استیشن وجود دارد. تاد هاوارد در سخنرانی خود از کنسول پلی استیشن 5 و سخت افزار آن تمجید کرد. او همچنین اشاره کرد که Bethesda در پلی استیشن به خوبی کار می کند. البته به گفته وی سابقه روابط خوب بتسدا و مایکروسافت طی سالیان متمادی باعث شد تا این شرکت به زیر مجموعه ایکس باکس اضافه شود. هاوارد در ادامه اضافه کرد که ادغام بتسدا با ایکس باکس تمرکز بر روی یک کنسول و رایانه شخصی را به جای چندین کنسول آسانتر کرده است و خاطرنشان کرد که تیم توسعه به منابع بیشتری دسترسی دارد.
کارگردان همچنین فاش کرد که ایکس باکس به توسعه استارفیلد کمک کرد و مهندسان ارشد آن در تلاش بودند تا بازی را تا حد ممکن در Xbox Series X/S زیبا کنند.
آقای هوارد در مصاحبه ای مفصل با پادکست Lex Fridman در مورد بازی های Bethesda و موارد دیگر صحبت کرد. یکی از قسمت های این گفت و گو به توضیح کارگردان درباره مزیت های عدم توسعه بازی Starfield برای پلی استیشن 5 اختصاص داشت.