به نظر می رسد اتحادیه اروپا و مایکروسافت ترجیح می دهند در مورد مشکلات بازار بازی های ابری به جای بازار کنسول ها صحبت کنند، زیرا نام سونی در بیانیه ها نیست.

سونی در بیانیه مایکروسافت مبنی بر ارائه راه حل به کمیسیون اروپا در مورد مسائل ضد انحصار مربوط به خرید اکتیویژن بلیزارد ذکر نشده است. به گزارش رویترز، در این بیانیه مایکروسافت به جای صحبت از رقابت در بازار سخت افزار و کنسول، بر رقابت در بازار بازی های ابری تمرکز کرده است.
این بیانیه به معنای روشی است که مایکروسافت برای اطمینان بخشی به قانونگذار اتحادیه اروپا در مورد مشکلات احتمالی رقابتی که ممکن است از خرید Activision ناشی شود، باشد. از سوی دیگر، عدم اشاره اتحادیه اروپا به سونی نشان می دهد که رگولاتوری معتقد است مشکل رقابتی در بازار کنسول وجود ندارد.
در حالی که به نظر می رسد اتحادیه اروپا بر بخش بازی های ابری متمرکز شده است، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) ظاهراً روی مسائل رقابتی در بازار تمرکز دارد که ممکن است در صورت خرید بلیزارد توسط Activision به مبلغ 69 میلیارد دلار که توسط مایکروسافت ایجاد شده است، ایجاد شود. .
در بیانیه اخیر، مایکروسافت اعلام کرد که قرارداد پیشنهادی 10 ساله این شرکت با پلیاستیشن، با توجه به موقعیت سونی به عنوان ناشر و مالک اصلی این پلتفرم، زمان کافی را برای توسعه جایگزینهای فرنچایز Call of Duty فراهم میکند.

