ماراتن می خواهد خود را به عنوان یک کار تحول آمیز در نوع تیرانداز استخراج نشان دهد. با این حال ، نفوذ به سبک بسیار اشباع شده توسط عناوین مختلف کار آسانی نیست. به عنوان مثال ، فرار تارکوف مقام اول را در این سبک دارد و بسیاری از عناوین که سعی در رقابت دارند ، شکست خورده یا به حاشیه رانده شده اند.

Bungie Studios با ماراتن قصد دارد با بازی هایی مانند فرار از تارکوف با رویکرد متفاوت و بدون رقابت مستقیم رقابت کند. کارگردان بازی جو زیگلر در مصاحبه جدیدی با Gaming World Media این کار را ارائه داد. در این مصاحبه ، او جزئیات مختلف بازی را شرح داد و از فلسفه در پشت برداشت خود صحبت کرد.
زیگلر معتقد است که دلیل اصلی شکست بسیاری از بازی های تیراندازی به سبک استخراج این است که آنها در رقابت با عناوین رقابت می کنند. به گفته وی ، نکته مهم در موفقیت این بازی ها این است که آنها می توانند در کنار آثار عالی این سبک ، یک مکان مستقل ایجاد کنند.
او گفت:
ممکن است ساده به نظر برسد ، اما به نظر من ساختن یک بازی به معنای ایجاد چیزی متفاوت و جذاب است ، بدون اینکه سعی کنید از شر دیگران خلاص شوید یا سهم خود را بدست آورید. من همیشه تعجب می کنم که چگونه می توانیم یک عنوان جالب و هیجان انگیز ایجاد کنیم و در فضای خود و سایر بازی های بزرگ بدرخشیم و آن را به همان اندازه مهم بدانیم؟
وی همچنین توضیح داد که دلیل عدم موفقیت بسیاری از بازی های تیراندازی به سبک استخراج ، تقلید یا رقابت مستقیم با آثار مهم این سبک است. در حقیقت ، موفقیت در ایجاد یک هویت مستقل و متمایز. دیدگاهی که قبلاً توسط یوهان پیله ، مدیرعامل Arrowhead Studios ارائه شده بود ، در مصاحبه مشابه.
زیگلر نیز اضافه کرده است:
ما پروژه ماراتن را در Bungie تحت دیدگاه های مختلفی بررسی کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که این بازی از همه دیدگاه ها بی نظیر است. ما می خواهیم داستانهای به یاد ماندنی برای بازیکنان ایجاد کنیم. در واقع ، ما می خواهیم هر بازیکن داستانی جالب برای دیگران بگوید.
وی همچنین خاطرنشان کرد: تیم توسعه بر در دسترس بودن ماراتن تمرکز دارد و قصد دارد با از بین بردن مجازات ها و پیچیدگی های این سبک ، تجربه دلپذیری را برای همه مخاطبان فراهم کند. با این پروژه ، بانجی تلاش می کند تا از قالب نظامی مشترک و خشک در بازی های مشابه فاصله بگیرد و فضایی پرماجرا و خلاق تر فراهم کند.
ماراتن باید در اول سپتامبر (1 اکتبر) برای پلی استیشن 2 ، Xbox Series X / S و PC منتشر شود.
