علاوه بر سطوح دشواری پیشفرض، Dragon Age: The Veilguard همچنین دارای گزینه جدیدی به نام Unbound است که به بازیکن این امکان را میدهد تا سختی عناصر مختلف گیمپلی را شخصیسازی کند.
پس از معرفی Dragon Age: The Veilguard در ماه ژوئن، Bioware و EA به ارائه جزئیات جدید در مورد بازی نقش آفرینی اکشن ادامه می دهند و اخیراً اطلاعات جدیدی در مورد سیستم خلق شخصیت، پیشرفت، مبارزات و گزینه های دشواری فاش شده است.
در بازی Dragon Age: The Veilguard، بازیکنان می توانند سطح سختی مورد نظر خود را از بین چندین گزینه انتخاب کنند. به نظر می رسد حالت داستان نویس ساده ترین سطح دشواری است و بیشتر بر روی داستان سرایی تمرکز می کند تا چالش های رزمی. حالت ماجراجو تعادلی بین این دو برقرار میکند و احتمالاً حالت پیشفرض بازی خواهد بود.
بازیکنان می توانند در هر زمان سختی را تغییر دهند، به جز حالت Nightmare که پس از انتخاب قفل می شود و نمی توان آن را تغییر داد.
در نهایت، Dragon Age: The Veilguard گزینه دیگری به نام Unbound را ارائه می دهد که به بازیکنان اجازه می دهد تا جنبه های مختلف گیم پلی را به روش های مختلف بسته به نیاز خود شخصی سازی کنند. این شامل مواردی مانند مسیریابی، کمک به هدف، زمانبندی دفاع، میزان خسارت وارده و دریافتی و حتی گزینه بدون مرگ میشود. کورین بوشه، کارگردان بازی، می گوید:
هیچ یک از این گزینه ها تقلب محسوب نمی شوند. این راهی است برای اطمینان از اینکه بازیکنان در تمام سطوح مهارت می توانند از بازی لذت ببرند.
Dragon Age: The Veilguard پاییز امسال برای پلیاستیشن 5، ایکسباکس سری X/S و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. تاریخ انتشار دقیق بازی هنوز مشخص نیست.