مدیر عامل انویدیا پیشبینی میکند که بازیهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند در ۱۰ سال آینده به واقعیت تبدیل شوند و انقلابی در بازی ایجاد کنند.

جنسن هوانگ، مدیر عامل و بنیانگذار انویدیا، میزبان یک جلسه پرسش و پاسخ رسانه ای در GTC 2024 بود. پس از رونمایی از پردازنده های گرافیکی بلک ول و پیشرفت های جدید در هوش مصنوعی، مدیر عامل شرکت به کمبود احتمالی شغل برای توسعه دهندگان بازی اشاره کرد. وی در گفت و گو با خبرنگاری گفت: بازی های تولید شده با هوش مصنوعی حداقل تا 5 سال آینده و حداکثر تا 10 سال دیگر قابل عرضه هستند.
انویدیا به تازگی چند ویدیو درباره مجموعه جدیدی از فناوری های هوش مصنوعی منتشر کرده است که روند توسعه بازی را در آینده سرعت می بخشد. برخی از این ویدیوها NPCهای هوشمند و انسان های دیجیتال را نشان می دهند.
مدیر عامل انویدیا پیش بینی می کند که اولین تلاش ها برای بازی های مبتنی بر هوش مصنوعی در 10 سال آینده احتمالاً انجام می شود. در همین حال، او آینده ای را متصور است که در آن ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر GPU می توانند به طور بالقوه اینفوگرافیک تولید کنند.
به نظر می رسد مدیر عامل انویدیا دیدگاه نسبتاً خوش بینانه ای نسبت به این وضعیت دارد. او بیان میکند که هوش مصنوعی بهطور خودکار بازیهایی مانند Cyberpunk 2077 را از طریق دستورات ساده ایجاد نمیکند، اما این فناوری تولید مدلها، ویدیوها، کدها و موارد دیگر را امکانپذیر میکند.
نمونه های زیادی از افرادی وجود دارد که با کار بسیار کم بازی می سازند. اگرچه این بازی ها ممکن است عالی نباشند، اما افرادی هستند که از ابزارهای 1.0 استفاده می کنند. این بسیار فراتر از آن چیزی است که بیشتر انسان ها به تنهایی می توانند انجام دهند، و هوش مصنوعی می تواند برای تولید بازی های بهتر، سریعتر روی ایده ها کار کند.
جنسن هوانگ همچنین در طی پرسش و پاسخ اشاره کرد که هوش مصنوعی در حال تغییر روش نوشتن کد است. برای اینکه بتوانید متن و کد بنویسید دیگر نیازی به شرکت در کلاس و مطالعه ندارید.
در حالی که باید دید که آیا استفاده گسترده از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به تولید محتوا در نهایت منجر به بازیهای بهتری میشود یا خیر، انتظار میرود که تکامل نهایی DLSS یک سیستم رندر کامل در آیندهای دور باشد. عصبی که میتوان از آن استفاده کرد. در زمینه های مختلف از راه ها موتور بازی تعامل دارد.

