به گفته فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی مایکروسافت، این شرکت پیشنهادی برای انتشار Destiny 1 دریافت کرد و سپس آن را رد کرد.
بازی Bungie's Destiny که اکنون متعلق به سونی است، می توانست مسیر بسیار متفاوتی را طی کند. Destiny یکی از محبوب ترین MMORPG های زمان خود و موفقیت تجاری بود. Destiny 2 در حال حاضر در بهترین حالت خود نیست، اما نسخه اصلی موفقیت بزرگی بود.
فیل اسپنسر سپس در مورد بازی های دیگری که ایکس باکس کنار گذاشته بود، اظهار نظر کرد. برخی از آنها به موفقیت های بزرگی رسیدند، بنابراین در نگاهی به گذشته، تصمیمات مایکروسافت همه خوب به نظر نمی رسند. از جمله این آثار می توان به Guitar Hero، Genshin Impact یا حتی GTA 3 اشاره کرد.
علاوه بر این، به مایکروسافت پیشنهاد شد که یک IP Marvel را منتشر کند تا Spider-Man بتواند در واقع جایگزین دیگری برای Xbox شود. شاید این ترکیب قدرتمند حتی بتواند کاستی های Xbox One را جبران کند. کلید بیشتر اضافه شد:
من طرفدار پشیمانی نیستم، شاید تقصیر من است. اما من بازی های زیادی را پشت سر گذاشته ام.
اگر ایکسباکس Destiny را منتشر میکرد، احتمالاً بانجی نیز صاحب آنها میشد.
رئیس بخش بازیهای مایکروسافت گفت که آنها این معامله را رها کردند و روی Activision تمرکز کردند که در نهایت آن را خریداری کردند. اگر در بلندمدت به آن فکر کنید، تصمیم برای کنار گذاشتن Bungie و تمرکز بر Activision تصمیم بسیار هوشمندانه ای بود.
اگرچه Destiny هنوز طرفداران زیادی دارد، اما به محبوبیت Call of Duty نزدیک نمی شود. در نهایت، برخی از تصمیمات اسپنسر به پشیمانی تبدیل شد، در حالی که برخی دیگر برای شرکت عالی بود.
با توجه به اینکه بیشتر درآمد مایکروسافت در سال 2024 از اکتیویژن بلیزارد خواهد بود، این انتخاب هوشمندانه بود. با این حال، اگر Xbox قراردادهای انحصاری قوی با ناشران مستقلی مانند سونی امضا کند، ممکن است نیازی به تمرکز روی خریدها نداشته باشد.