فیل اسپنسر، مدیر عامل بخش بازی مایکروسافت، قصد داشت جو و گیم پلی سری IP Gears of War را به سمت ژانر وحشت تغییر دهد.
به گفته Bleszinski، زمانی که مایکروسافت مجوز این سریال را صادر کرد، اصلیترین چیزی که فیل اسپنسر برای Gears در نظر داشت، سوق دادن سریال به سمت ژانر ترسناک بود. بلزینسکی میگوید زمانی که اسپنسر درباره آینده Gears of War با راد فرگوسن تهیهکننده سریال صحبت میکرد، علاقهمند به بازگرداندن عناصر ترسناک بود و خاطرنشان کرد که Gears of War اصلی به شدت از Resident Evil 4 الهام گرفته شده بود و شامل عناصر کلیدی ترسناک بود. ژانر. دسته.
بر اساس گزارش های منتشر شده، استودیو کوالیشن در حال کار بر روی Gears 6 است و اکنون که دیدگاه اسپنسر برای این سری را می دانیم، جالب است که ببینیم بازی تا چه اندازه تحت تاثیر فرنچایز ترسناک قرار خواهد گرفت. به خصوص که بازار این سبک با عناوینی مانند Resident Evil 4 Remake و Silent Hill 2 Remake داغ به نظر می رسد.
لازم به ذکر است که Gears 5 به عنوان آخرین بازی اصلی این سری، هم اکنون بر روی پلتفرم های Xbox Series X/S، Xbox One و PC در دسترس است.
اخیراً، کلیف بلزینسک، خالق سری Gears، نگاهی به پادکست XboxEra انداخته و در مورد اهداف فیل اسپنسر، رئیس واحد Xbox و چشم انداز او برای آینده فرنچایز Gears صحبت کرد. اگر می دانید IP این سری که سال ها با نام Gears of War شناخته می شود متعلق به اپیک گیمز بوده است اما با توجه به محبوبیت این سری و تاثیری که بر برند ایکس باکس داشته است، مایکروسافت تصمیم به توسعه این IP گرفته است. از بازیهای Gears of War است و توسعه آن را به استودیوی The Coalition واگذار میکند.
بلزینسکی سپس در مورد سریال Dead Space صحبت کرد و گفت که این سریال با فاصله گرفتن از ژانر ترسناک و تمرکز بر اکشن با الهام از کارگردان مایکل بی، از هویت خود فاصله گرفته است، اما Dead Space Remake توانست این سریال را زنده نگه دارد. عناصر سبک ترسناک و این تم طرفداران را به بازی باز می گرداند.
منبع: Twisted Voxel