در مورد بخشهای صفر جی بازی، باید گفت که آزادی عمل 360 درجه بیشتری را شاهد خواهیم بود. حرکت در فضا بسیار نرم تر است و ما شاهد سیستم های حرکتی بهتری هستیم. سیستم قطع عضو جدید بازی که در آگوست سال گذشته معرفی شد، قرار است بخش مهمی از بازی باشد.دیوید روبیلارد، مدیر فنی Dead Space Remake گفت:
آن دو در مورد تزریق دنیای بزرگتر Dead Space به بازی اصلی صحبت کردند. همچنین گفته میشود که برای برخی از شخصیتهای فرعی مانند نیکول، مأموریتهای جانبی زیادی را شاهد خواهیم بود. رومن ضمن تایید اینکه تمام بافت ها، اشیا، انیمیشن ها و دشمنان با موتور فراست بایت بازسازی شده اند، تصریح می کند که هیچ صفحه بارگیری وجود ندارد و کل بازی با یک دوربین بدون درز طراحی شده است:
طبق گزارش ها قرار است به زودی شاهد انتشار تریلر گیم پلی و جزئیات بیشتر بازی Dead Space Remake باشیم. با این حال، ظاهرا استودیو Motive قصد دارد برخی از ویژگی های بازی را در حال حاضر بررسی کند. در یک پست جدید با عنوان Inside Dead Space، فیلیپ دوچارم، تهیه کننده اجرایی بازی و رومن کامپوس اوریولا، کارگردان خلاق، در مورد بازسازی Dead Space صحبت کردند.
سیستم قطع عضو فعلی سرگرمی زیادی را به گیم پلی بازی اضافه می کند. به طور کلی سیستم استراتژیک تری را شاهد خواهیم بود. این سیستم از نظر ظاهری عالی است و بازیکن می تواند میزان آسیب وارده را بداند. از افکت های حجمی مثل مه زیاد در بازی استفاده شده است.تمام سایه ها، نورپردازی و فیزیک بازی ما تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است.
مانند God of War، Dead Space Remake شامل یک دوربین بدون برش خواهد بود. علاوه بر این، بخش های غیر گرانشی بازی بیش از 360 درجه آزادی دارند. سیستم قطع عضو جدید نبردها را متنوع تر خواهد کرد.
قرار است کل بازی را در یک چاپ مداوم ببینیم. از شروع بازی تا پایان بازی خبری از لود صفحه نمایش و قطع دوربین نیست. ایشیمورا اکنون کاملا متصل است و می توانید بدون وقفه از نقطه A به نقطه Z بروید.