جان رومرو یکی از سازندگان سری Doom و یکی از بنیانگذاران استودیو id Software به مناسبت سی و دومین سالگرد این عنوان افسانه ای در سبک تیراندازی اول شخص، از خاطرات شکل گیری بازی و سفر این فرنچایز از انتشار اولین بازی تا امروز صحبت کرد.

رومرو در شبکه اجتماعی X نوشت:
Doom امروز 32 ساله شد! شگفت انگیز است که این بازی تا کجا پیش رفته است. ما به سادگی می خواستیم اثری خلق کنیم که خودمان از تجربه آن لذت می بردیم و اکنون نسل های مختلف بازیکنان آن را زنده نگه داشته اند. برای من این یکی از بزرگترین افتخارات زندگی من است.
او با این جمله نه تنها اهمیت تاریخی Doom را برجسته کرد، بلکه نشان داد که این بازی برای او بیش از یک پروژه کاری بوده و به بخشی از زندگی شخصی و حرفه ای او تبدیل شده است.
او در ادامه توضیح داد که گفتن چیز جدیدی در مورد Doom تقریبا غیرممکن است، زیرا در طول دهه ها بارها در مورد آن صحبت شده است. با این حال، کاملاً واضح است که چرا Doom به عنوان “پدر سبک تیراندازی اول شخص” شناخته می شود. این بازی بدون شک تاثیرگذارترین عنوان در تاریخ این سبک است و هر فرصتی برای رومرو برای یادآوری خاطرات ارزشمند است.
رومرو در پست دیگری از هواداران تشکر کرد و نوشت:
از همه طرفدارانی که در Doom جنگیدند، دشمنان را شکست دادند، جزئیات بازی را بررسی کردند، محدودیتها را تغییر دادند، آن را اصلاح کردند، رکورد زدند، نظریهپردازی کردند، داستانهایی را به اشتراک گذاشتند و این عنوان را زنده نگه داشتند، سپاسگزاریم. Doom به یک پدیده جهانی تبدیل شد زیرا شما آن را ایجاد کردید و من از تک تک شما قدردانی می کنم.
این پست نشان می دهد که او نقش جامعه بازی را در زنده نگه داشتن بازی می داند و معتقد است که بدون مشارکت و خلاقیت طرفداران، Doom هرگز به چنین مرحله ای نمی رسید.







































