با انتشار دموی PT و معرفی بازی OD، به نظر می رسید هیدئو کوجیما فرمول جادویی خود را برای ساخت بازی های ترسناک و عالی پیدا کرده است. فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازیهای مایکروسافت، میگوید راز ترسناک این پروژه ممکن است بسیار سادهتر از آن چیزی باشد که همه فکر میکنند.

فیل اسپنسر در مصاحبه ای با Famitsu توضیح می دهد که هیدئو کوجیما با ایده هایی برای یک بازی OD به سراغ او آمده و فقط گفته است که می خواهد یک بازی واقعا ترسناک بسازد.
اسپنسر خاطرنشان می کند که توسعه بازی تحت تأثیر حمله SAG-AFTRA در سال 2023 قرار گرفت، بنابراین هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نشده است. با این حال، تریلر جدیدی که در ماه سپتامبر در جریان رویداد ویژه دهمین سالگرد کوجیما پروداکشنز با عنوان Beyond the Strand منتشر شد، نشان می دهد که بازی به خوبی در حال پیشرفت است.
بازی OD با Unreal Engine 5 ساخته شده است.








































