طبق اطلاعات غیررسمی ، Halo: Combat با استفاده از استودیوی دیگر و استفاده از دو موتور موتور Unreal 5 و Blam Engine ساخته شده است. علاوه بر این ، ضمن اضافه کردن مکانیسم هایی مانند مسابقه ، بازی دوباره طراحی می شود.

مجموعه هاله به وضوح تغییرات بزرگی را تجربه می کند. پس از سالها تفسیر طرفداران و نه خیلی خوب هاله بی نهایت ، مایکروسافت به طور رسمی استودیو Halo Studio Industries را منصوب کرد. علاوه بر این تغییر برند ، تأیید شده است که توسعه نسخه های بعدی این مجموعه با موتور Unreal Engine 5 انجام خواهد شد و در حال حاضر چندین پروژه جدید در دست ساخت هستند. اگرچه هنوز هیچ چیز به طور رسمی معرفی نشده است ، شایعات بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه یکی از این پروژه ها Halo است: این مبارزه تکامل یافته است.
یک منبع غیررسمی ادعا می کند که می تواند مستقیماً با یکی از توسعه دهندگان دور Halo صحبت کند: Combat با حضور در یک رویداد خصوصی و به دست آوردن اطلاعات جدید تکامل یافته است. توسعه دهنده استودیوی دیگری است که قبلاً با 2 صنایع با پروژه Master Collection Collection همکاری کرده بود. استودیو منصوب نشده است اما گفته نمی شود که استودیوهای Affinity قطعی است. ظاهراً استودیو اکنون منابع بیشتری دارد و مسئولیت بخش های مهم از جمله برنامه نویسی و طراحی بازی را بر عهده دارد. یکی از بحث برانگیزترین نکات این فراخوان ، افزودن مکانیک اسپرینت است زیرا در نسخه اصلی وجود ندارد. مراحل به یاد ماندنی مانند کتابخانه نیز دوباره طراحی خواهد شد. منبع ادامه داد:
این بازی عالی به نظر می رسد و گرافیک های آن تقریباً شبیه به Project Foundry است. این پروژه مبتنی بر تکامل مبارزه است. بیشتر تغییراتی در ورزشگاه معروف کتابخانه ایجاد شده است که در آن استاد Chev در برابر سیل می جنگد.
از نظر فنی ، Halo: Combat Evoluted از یک موتور هیبریدی ، یک نسخه اصلاح شده از محدوده هاله ، با یک موتور 5 غیر واقعی استفاده می کند. منبع سپس بازی را با Oblivion Remastered مقایسه کرد و گفت:
Remick از موتور Unreal Engine 5 برای گرافیک و رندر استفاده می کند ، در حالی که نسخه اصلاح شده موتور اصلی به مدیریت سیستم های بازی و بازی جهانی ادامه خواهد داد. این روش جدید به بازی اجازه می دهد تا از فناوری بصری مدرن استفاده کند ، اما حس اصلی آن و مکانیک آن حفظ می شود. چنین رویکردی برای هاله ایده آل به نظر می رسد: جنگ تکامل یافته است.
یک پروژه چند نفره متمایز برای Halo نیز به عنوان یک بازی گرا به سمت سرویس بلند مدت توسعه می یابد.