براساس گزارش جدید موسسه تحقیقات MTM ، نسخه های بازسازی شده و بازی های ویدیویی بازسازی شده سال گذشته توسط بازیکنان مورد استقبال گسترده قرار گرفتند. این مطالعه نشان می دهد که بیشتر بازیکنان بدون تجربه نسخه اصلی به نسخه های بازسازی شده مراجعه کردند.

یک مطالعه جدید توسط موسسه MTM ، که توسط وب سایت GamesIndustry.Biz منتشر شده است ، نشان می دهد که تقریباً همه بازیکنانی که در شش ماه گذشته روی رایانه های شخصی یا کنسول بازی می کنند ، حداقل یک نسخه بازسازی شده یا مجدداً را تجربه کرده اند. این مطالعه با بررسی 5 نفر در ایالات متحده و انگلستان انجام شد.
مارتین بردلی ، مدیر بخش بازی های ویدیویی MTM ، گفت:
گزارش ما نشان می دهد که نسخه های بازسازی و مجدداً از یک تماس عالی برخوردار هستند ، اما استودیوها باید آنها را متعادل کنند. بسیاری از این بازی ها حتی بیشتر از نسخه اصلی فروخته اند.
این گزارش حاکی از آن است که 5 ٪ از کسانی که سال گذشته بازسازی یا نسخه ای از نسخه مجدد بازی کرده بودند ، هرگز نسخه اصلی را نمی دانستند. با این حال ، MTM تأکید کرده است که احساس دلتنگی همیشه نقش مهمی در انتخاب این بازی ها دارد ، حتی اگر بازیکنان بدانند که می توانند تجربه بازی اخیر و ابتکاری تری را از دست بدهند.
امسال بسیاری از نسخه های بازسازی شده ، از جمله بازی های زیر ، منتشر شده یا در دست ساخت هستند.
- Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
- Delta Metal Gear Solid: Snake Eater
- تونی هاوک 3 + 4 اسکیت باز حرفه ای
- خانه مرده 2: بازسازی
- Persona 4 (در دست سخت)
- شاهزاده ایران: ماسه های زمان (در دست ساخت)
- سلول Splont (در دست ساخت)
نینتندو همچنین امسال با آگاهی از بازی های قدیمی خود یک قدم جلوتر برداشته و امکان انجام بازی های کنسول پسرانه مجازی را در سرویس Nintendo Switch Online + Expansion Pass Pass اضافه کرده است. این ویژگی از اول فوریه (2 فوریه) فعال می شود و بازیکنان برای زندگی در طراحی مطابق کنسول اصلی Boy Virtual به لوازم جانبی جدید نیاز دارند و به دستگاه های Nintendo Switch یا Nintendo Switch 2 اجازه می دهند.