به نظر می رسد که ما در دوره ای هستیم که انتشار انحصار برای کنسول ها کاهش می یابد و زمان آن رسیده است که از این جو سمی دور شویم و بازی و لذت ببریم.

در تاریخ 1 سپتامبر ، بازیکنان کنسول های خود را روشن کردند و حشرات را در بازی Hurnings 2 به قتل رساندند. ممکن است از نظر ظاهری مهم نباشد ، اما در واقع ، سونی و مایکروسافت یک لحظه تاریخی را پشت سر گذاشتند. از آنجا که بازیکنان پلی استیشن برای اولین بار توانستند نسخه ای از سری Gears of War را با مارکوس ققنوس تجربه کنند. این بازی ، اولین نسخه این سریال ، قبلاً برای Xbox و PCS منتشر شده است.
در همین زمان ، بازیکنان Xbox همچنین حشرات عظیمی را در بازی Heltivers 2 نابود کردند. این بازی یکی از پروژه های موفق سونی بود که آنها در تلاش بودند تا روی بازی های سرویس دهی تمرکز کنند. این شرکت پیش از این قصد داشت از طریق خریدهای داخل برنامه ، سرمایه گذاری جدی در بازی های آنلاین و کسب درآمد داشته باشد.
داستان همکاری سونی و مایکروسافت با انتشار عناوین مختلف به پایان نرسید. این دو شرکت حتی روی مقالات بازی ها کار کرده اند. پس از این همکاری ، زره و سلاح های سری Halo ، یکی از بزرگترین حق رای دادن Xbox ، برای ده ها سال برای Holding 2 منتشر شد ، استراتژی های تجاری مانند سونی ، مایکروسافت ، نینتندو و سگا مجبور بودند عناوین جذاب خود را فقط در کنسول های خود منتشر کنند. همین انحصار قبیله گرایی را بین طرفداران ایجاد کرد و جنگ کنسول را تشکیل داد. برخی از بازیکنانی که تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته اند حتی با دیگران بحث می کنند تا برتری سکوی خود را اثبات کنند.
در حال حاضر ، نینتندو همچنان بر انحصار بازی های خود برای تعویض و تعویض کنسول ها تأکید می کند. سگا نیز مدتها قبل از رقابت مادی بیرون رفت. اما سرانجام سونی و مایکروسافت تصمیم گرفتند اجازه دهند کسر آنها در کنسول های رقیب منتشر شود. این رویکرد بخشی از یک استراتژی جدید است که هدف آن فروش بازی های بیشتر است ، هر سکو. این روند سالها پیش با انتشار بازی ها برای رایانه شخصی آغاز شد و به تدریج یخ انحصار را ذوب کرد.

مایکروسافت در سال ششم یک سرویس بازی PC را برای رایانه شخصی راه اندازی کرد و سونی در سال دوم شروع به انتشار بازی های خود کرد. عنوان اول سونی سفر Horizon Zero Dawn بود. سپس عناوینی مانند God of War ، Marvel’s Spider-Man و The Last of Us نیز منتشر شد. ناشران دیگر ، مانند Square Enix ، از بحث انحصار نیز دور شدند و عناوین خود را به یک سکوی محدود کردند و بازی هایی مانند بازسازی Final Fantasy VII ، Rebiat و Final Fantasy XVI را در رایانه شخصی منتشر کردند.
بعد از اینکه مایکروسافت خریدهای بزرگی را به عنوان Activision-Blizzard انجام داد ، نگرانی هایی در مورد انحصار حق رای دادن های بزرگ مانند Call of Duty وجود داشت. اما مدیرعامل Gaming Microsoft ، Phil Spencer ، در پادکست رسمی Xbox گفت: “
ما قصد نداریم از Call of Duty استفاده کنیم تا بتوانید کنسول Xbox را خریداری کنید. بازیکنان پلی استیشن نیز باید در Call of Duty Community احساس کنند.
واکنش بازیکنان در پایان جنگ کنسول نیز تا حد زیادی مثبت بود. برای دیدن بازیکنانی که خوشحال هستند و تجربیات خود را با یک گردهمایی جدید به اشتراک می گذارند ، به سادگی به انجمن های Gears of War و دارندگان بروید. برای بازی های آنلاین مانند Hellders که زندگی آنها به تعداد بازیکنان فعال بستگی دارد ، این پیشرفت ها بسیار مفید به نظر می رسد.
با این حال ، حتی اگر مسئله انحصار بازی ها کاهش یابد ، ما هنوز انتظار نداریم که شرکت های بزرگ تمام دارایی های خود را برای سایر سیستم عامل ها منتشر کنند. تا زمانی که سونی و مایکروسافت تجهیزات را بفروشند ، رقابت ادامه خواهد یافت. برخی از عناوین ، مانند Spider-Man 2 یا Halo Infinite ، احتمالاً انحصار باقی مانده و بعید به نظر می رسد در یک کنسول رقیب در دسترس باشد. اما در دسترس بودن بازی هایی مانند Gears of War: بارگیری مجدد و Heltivers 2 نشان می دهد که دوره انحصار به پایان می رسد. به طور کلی ، این یک روند مثبت است ، زیرا بازیکنان اکنون گزینه ها و فرصت های بیشتری برای سرگرمی دوستان خود دارند.