ال یانگ ، مدیر Silent Hill F ، می گوید که کار می تواند بازیکنان سابق را برآورده کند ، در حالی که تجربه ای بی نظیر را در بازیکنان نسل جدید ارائه می دهد.

3 اکتبر زمان بازی Silent Hill F خواهد بود و بازیکنان می توانند یک عنوان حق رای جدید را تجربه کنند ، که همزمان به ریشه های سنتی آن پایبند است. در مصاحبه با وب سایت PC Gamer ، مدیر بازی Aliang از رویکرد عمل این کار صحبت کرده است ممکن است همه را راضی نکند. او فکر می کند که همه بازیکنان علاقه مند به مشکلات سنگین و سنگین نیستند ، بنابراین ما سعی کردیم با ایجاد دیپلم های دشوار ، این عنوان از تجربه بازیکنان جدید و بازیکنان قدیمی را بدست آوریم.
در طول رویداد Gameskam 2 ، Demo Silent Hill F سه سختی متفاوت را پیشنهاد کرد ، و داستان ساده ترین بود که بیشتر به داستان و کاهش چالش های گیم پلی متمرکز شد. یانگ می گوید:
ما می خواهیم تجربه ای را در طرفداران کلاسیک قرار دهیم تا تصور کنیم که گویی یک غذای خوشمزه از Silent Hill وجود دارد. در عین حال ، ما چیزهایی را برای طرفداران جدید این سریال که تجربه متفاوتی دارند ، قرار داده ایم. ما همیشه سعی می کنیم روحیه کلاسیک حق رای دادن را حفظ کنیم ، اما می خواهیم گیم پلی را کمی تغییر دهیم تا همه چیز مانند گذشته نباشد.
Motoi Okamoto ، تهیه کننده سریال ، همچنین از تجربه اکشن بیشتر بازی یاد کرد و این فلسفه همکاری با استودیوهای Neobards است. وی گفت که کونامی با توسعه دهندگان مختلف برای ارائه تجربیات مختلف Silent Hill همکاری کرده است تا تجربیات متمایز از وحشت بقا را برای عموم ارائه دهد. به عنوان مثال ، استودیوی Remake Silent Hill 2 توسط Bloob Team Team Studios مورد استفاده قرار گرفت ، در حالی که کونامی می توانست در بازی های بعدی با سایر تیم ها همکاری کند.
اوکاموتو همچنین با انتقاد از Silent Hill F ، گفت که این سریال همیشه سیستم کمپین مالک خود را داشته است و حتی Silent Hill 3 در گیم پلی خود از یک نوار استقامتی اختصاصی استفاده کرده است ، بنابراین این حق رای دادن قصد نداشت هویت معمول خود را رها کند.