Steam قوانین خود را با پشتیبانی از پردازنده های پرداخت مانند Visa و MasterCard و با ممنوعیت انتشار محتوای بزرگسالان برای توسعه دهندگان به روز کرده است.

پلت فرم Steam ، بزرگترین فروشگاه بازی رایانه های دیجیتال ، اخیراً قوانین خود را برای برآورده کردن الزامات پردازنده های پرداخت مانند Visa و MasterCard به روز کرده است. تغییری که به طور خاص انتشار محتوای خاص ، به ویژه محتوای بزرگسالان را به توسعه دهندگان محدود می کند.
طبق گفته Automaton ، این قوانین جدید به زبان مبهم تنظیم شده است ، اما آنها به وضوح تعیین می کنند که محدودیت ها توسط بانک ها ، شرکت های کارت اعتباری و حتی ارائه دهندگان خدمات اینترنتی اعمال شده است. در متن دستورالعمل ها:
توسعه دهندگان نباید محتوایی را منتشر کنند که می تواند با پردازنده های پرداخت ، شبکه های کارت اعتباری ، بانک ها یا تأمین کنندگان اینترنت ، به ویژه برای برخی از محتوای کاملاً بزرگسالان در این پلتفرم ، مغایرت داشته باشد.
در ماه های اخیر ، شرکت هایی مانند Visa و MasterCard تأثیر عمیق در کنترل محتوای دیجیتال پیدا کرده اند و سعی کرده اند بخشی از قدرت اقتصادی آنها را از دسترس دور کنند. سایت های ژاپن و کشورهای غربی ، از جمله پاترون ، طرفداران و فروشگاه هایی مانند DLSite ، همه تحت تأثیر سانسور قرار دارند.
در یکی از نمونه های اخیر ، طرفداران انتشار برخی آثار و فعالیت های VTU ها و تولید کنندگان از محتوای خاص را ممنوع کرده اند. در نتیجه ، بسیاری از این افراد به سکوی RPlay مهاجرت کرده اند. ژاپن به ویژه با این محدودیت ها هدف قرار گرفته است. در اوایل سال جاری ، برخی از توسعه دهندگان اظهار داشتند که درآمد آنها فقط به دلیل محتوای “بحث برانگیز” توسط پردازنده های پرداخت مسدود شده است.
در نتیجه ، تعداد مشخصی از نمایندگان سیاسی ژاپن ، مانند یامادا تارو (فعال آزادی بیان) و نخست وزیر سابق ژاپن ، فومیو کیشیدا ، از مواضع سختگیرانه جوامع پرداخت انتقاد کردند و آنها را مانعی برای آزادی خلاقیت می دانند. در روزهای اخیر ، چندین بازی بزرگسالان در روزهای اخیر از فروشگاه Steam خارج شده است. اگرچه هنوز دشوار نیست بدانید که تأثیر طولانی مدت در بازار بازی های مستقل و بزرگسالان چقدر خواهد بود ، اما نگرانی در مورد تأثیر مستقیم موسسات مالی بر افزایش صنعت بازی.
