رئیس جمهور ژاپن ، EA ، شان نوگوچی ، در پاسخ به اخراج گسترده مایکروسافت ، این شرکت را متهم کرد که نتایج کوتاه مدت را دنبال کرده و در نظر نگرفته است.

موج اخیر اخراج عمومی در مایکروسافت ، که هزاران نفر را تحت تأثیر قرار داد ، در شرایط دشوار برای صنعت بازی و اقتصاد رخ داد. به طور کلی ، مایکروسافت یک بار 4 نفر را کشید. اگرچه کمتر از نیمی از این قرعه کشی ها با بازی مرتبط هستند ، اما اثرات آن قابل توجه بوده است.
این برای بازیکنان و توسعه دهندگان بازی تعجب آور بود. رئیس جمهور ژاپن EA ، شان نوگوچی ، دیدگاه خود را در مورد این حادثه به اشتراک گذاشت. وی خاطرنشان کرد: اگرچه کلمه “بازسازی” در شرکت های غربی می تواند معنای مثبتی داشته باشد ، اما در ژاپن ، این اصطلاح به سادگی “اخراج” محسوب می شود. نوگوچی در مقاله ای در مورد X (توییتر قدیمی) نوشت:
در سالهای اخیر ، شرکت های خارجی به لطف سرمایه گذاری های بزرگ در مقیاس ، تمایل بیشتری به دنبال نتایج کوتاه مدت داشته اند ، و موارد زیادی وجود دارد که قبل از داشتن زمان کافی ، راه خود را به رضایت سهامداران تغییر می دهد. ما این را نتیجه چنین ساختاری می بینیم.
وی ابراز ناامیدی از تصمیم مایکروسافت و تأکید کرد که صنعت بازی توسط توسعه دهندگان فردی توسعه یافته و پشتیبانی شده است. وی تأکید کرد که اگر توسعه دهندگان سالها در حال کار در یک پروژه باشند ، هرگز فرصتی برای انتشار آن ندارند و بازیکنان از تجربه خود محروم می شوند. او توضیح داد
آنچه از صنعت بازی پشتیبانی می کند ، سازندگان و کارمندانی هستند که صادقانه توسعه می یابند. من به عنوان شخصی که در همان صنعت کار می کند ، از این تصمیم بسیار دردناک هستم. حسرت این است که آنچه در طول سالها انجام شده است هرگز در جهان منتشر نمی شود و این واقعیت که بازیکنان منتظر هرگز حتی فرصتی برای زندگی نخواهند داشت.