اگرچه سریال Gran Turismo از زمان نسخه اول یکی از حق رای دادن های لولا در کنسول پلی استیشن بوده است ، به گفته مدیر قدیمی PlayStation Shoi Yoshida ، اولین نسخه از این بازی ممکن است خیلی واقع بینانه بوده و سرگرمی خود را از دست بدهد.

یوشیدا در مصاحبه با پلی استیشن در داخل ، خاطره ای را تعریف کرده است که او یکی از مهمترین لحظات کار خود را می داند. یکی از این لحظات مصاحبه با طراح بازی ، کازونوری یاموچی ، هنگام تهیه اولین نسخه Gran Turismo برای کنسول اصلی PlayStation بود. در گفتگو و پس از تجربه نمونه اولیه ، یوشیدا فهمید که این بازی به پایان رسیده است – با تأکید بر واقع گرایی گیم پلی. او گفت:
در مورد موفقیت در حرفه من که به اندازه کافی پرداخت نشده است ، اگر تحت درمان قرار بگیرم ، خاطره ای را تعریف می کنم که قبلاً هرگز تعریف نکرده ام. این خاطره مربوط به روزهای اول پلی استیشن بود ، هنگامی که Kazonuri Yamochi روی نسخه اول Gran Turismo کار کرد.
آیا به یاد دارید که روی جلد بازی ، او عبارات “شبیه ساز رانندگی واقعی” را نوشت؟ در طول توسعه ، Kazonuri Yamaucci نمونه اولیه Gran Turismo را به من نشان داد و من اولین کسی بودم که آن را بازی کردم. راستش ، او واقعاً جدی بود وقتی که در مورد شبیه سازی صحبت می کرد!

یوشیدا یادآوری کرد که نمونه اولیه “بسیار پیشرفته” بوده است ، و ظاهراً جموچی در آن زمان نظرات خود را جدی نگرفت و سرانجام نظرات بیشتری را از مصرف کنندگان برای آزمایش بازی دریافت کرد. به گفته یوشیدا ، تمام آزمایشات در پیچ اول بود. یوشیدا ادامه داد:
این بازی بسیار پیشرفته بود ، شاید حتی خیلی زیاد. در ابتدا ، Kazonuri Yamaucci نظرات من را خیلی جدی نگرفت و حدود 2 مصرف کننده را برای آزمایش بازی جمع کرد. دقیقاً همانطور که انتظار داشتم ، همه آنها بدون استثنا در پیچ اول خرد شدند ، زیرا گیم پلی بسیار دشوار بود.
من در انتهای اتاق با کازونوری یاموچی ایستاده بودم ، در آن زمان ، او به سمت من برگشت و گفت که او درست است. این لحظه ای بود که او خلاصه کرد و کمی شبیه سازی خالص بازی برای انتشار نسخه Gran Turismo بود که امروز در پلی استیشن می دانید. به یک روش یا دیگری ، من می خواهم فکر کنم که من تا حدی سرنوشت گران توریسم را نجات دادم و سهم کمی در موفقیت آن داشتم!